مگ نگار

مجله اینترنتی آموزش های لوازم آرایشی و بهداشتی

مگ نگار

مجله اینترنتی آموزش های لوازم آرایشی و بهداشتی

روش‌ های تشخیص انواع رنگ پوست

احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام خرید محصولات آرایشی مانند فوندانسیون‌ها، دچار سردرگمی شوید. طیف کرم پودر مورد نظرتان علی رغم اینکه به رنگ پوست نزدیک است، اما ظاهر غیر طبیعی به وجود می‌‌آورد .اینجا است که اهمیت شناخت تناژ پوستی و درنظر گرفتن آن در خریدهای مشابه خودنمایی می‌کند.
توجه داشته باشید که تاثیر تناژ پوستی محدود به فونداسیون، رژگونه و سایر محصولات آرایشی نیست. بلکه هنگام خرید لباس و اکسسوری نیز، تناژ پوست نقش مهمی ایفا می‌کند. اما تناژ پوستی چیست و چه تفاوتی با رنگ پوست دارد؟ 

همه چیز درباره رنگ پوست

رنگ پوست، یکی از شاخص‌های دیرینه در عرصه انسان شناسی و باستان شناسی است که به عنوان نمادی برای تشخیص تبار و قومیت‌ها به کار می‌رود. برای مثال مردمان با تبار آفریقایی، اغلب رنگ پوست تیره‌ای دارند. در مقابل، تبارهای شرقی با رنگ پوست روشن متمایل به زرد و تبارهای غربی با رنگ پوست سفید شناخته می‌شوند.

شاخص‌های تباری و قومیتی، اغلب ریشه در ژنتیک افراد دارد. اما هم‌آمیزی‌های گسترده و متنوعی که در طول هزاران سال بین تبارهای مختلف انسانی انجام گرفته، امروزه طیف گسترده‌ای از رنگ پوست را به وجود آورده است.

تعریف رنگ پوست

تعریف رنگ پوست از نظر علمی و ژنتیکی

رنگ پوست هریک از ما، به مقدار ملانینی بستگی دارد که لایه اپیدرم پوست را می‌پوشانند. ملانین، رنگدانه طبیعی پوست ما است که تعیین کننده رنگ آن به حساب می‌آید. این رنگدانه، پلیمر پیچیده‌ای است که توسط سلول‌های پوستی (ملانوسیت‌ها) تولید می‌شوند.

هنگامی که پوست ما در معرض اشعه ماورابنفش آفتاب قرار می‌گیرد، بدن طی نوعی واکنش دفاعی و طبیعی، فعالیت ملانوسیت‌ها را افزایش می‌دهد.در نتیجه، تعداد زیادی ملانین برای جذب اشعه ماورابنفش و حفاظت از ساختار پوست تولید می‌شود. با این مقدمه کوتاه، می‌توان گفت تفاوت رنگ پوست گندمی و سبزه یا سفید و تیره، در مقدار ملانین پوستی تولید شده توسط پوست است.

انواع رنگ پوست را بشناسید

رنگ پوستی که با آن متولد شده‌اید، بر اساس ساختار ژنتیکی شما تعیین می‌شود و تا حد زیادی به رنگ پوست طبیعی پدر و مادرتان بستگی دارد. ساختار ژنتیکی ما در اثر سازگاری اجدادمان با محیط زندگی خود تکامل یافته است.کسانی که در مناطق آفتابی و آب و هوای گرم‌تر بودند، به صورت ژنتیکی از همان بدو تولد مقدار ملاتونین زیادی تولید می‌کنند؛ در نتیجه، پوست تیره‌تری دارند.

اما همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد رنگ پوست، گستره بسیار وسیعی را در بر می‌گیرد. اما به طور کلی، می‌توان رنگ پوست افراد را به 3 دسته تقسیم کرد.

رنگ پوست سفید

رنگ پوست سفید، از نظر تاریخی و تبار ژنتیکی، از کشورهای اروپای شمالی نشات می‌گیرد. سرزمین‌های اروپای شمالی، اغلب پوشیده از برف هستند و اغلب آب و هوای ابری دارند. پوست این افراد نیاز چندانی که به محافظت طبیعی رنگدانه‌های ملانین ندارد. به همین خاطر است که ساکنان این مناطق، معمولا پوست بسیار روشن و سفیدی دارند. این افراد، نسبت به قرارگیری در معرض نور آفتاب حساسیت بالایی دارند. همچنین خیلی زود دچار آفتاب سوختگی و التهاب پوستی می‌شوند.

رنگ پوست

رنگ پوست گندمی

رنگ پوست گندمی که با نام زیتونی نیز شناخته می‌شود، منشا گرفته از نژاد اروپای جنوبی و آسیای شمالی است. این رنگ پوست، اغلب خنثی و متعادل است و در بازه رنگی بژ روشن تا متوسط قرار می‌گیرد. افرادی که پوست گندمی و خنثی دارند، به خوبی زیر نور آفتاب برنزه می‌شوند.

رنگ پوست سبزه یا تیره

منشا رنگ پوست تیره، معمولا متعلق به مردمان مناطقی از جهان است که بیش از همه در معرض اشعه ماورا بنفش آفتاب قرار می‌گیرند .مناطق خاورمیانه، شبه قاره هند و قاره آفریقا سرچشمه رنگ پوست‌های سبزه و تیره محسوب می‌شوند.

پوست تیره نیز مانند پوست گندمی، حساسیت کمتری نسبت به اشعه ماور‌ابنفش آفتاب دارد. اما توجه داشته باشید که حساسیت کمتر، به معنای مصونیت از آسیب‌های این اشعه مضر نیست.

همه چیز درباره تناژ پوست

بعد از آشنایی با معنی و مفهوم رنگ پوست، می‌توانید به سراغ شناخت و کشف ته رنگ یا تناژ پوستی خود بروید. اگر اهل خرید لوازم آرایشی باشید، احتمالا اصطلاحاتی مانند رنگ سرد، گرم یا خنثی به گوشتان خورده است. این عبارات، به تناژ یا زیرساز اصلی رنگ پوست شما اشاره دارد.

در‌حالی که رنگ پوست شما در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و افزایش تولید ملانین ممکن است تغییر کند، ته رنگ یا تناژ پوستی، ویژگی ژنتیکی و ثابت است. پوست شما از نظر تناژ، به 3 دسته تقسیم می‌شود: تناژ سرد، گرم و خنثی.

آموزش تعیین تناژ پوست

تعیین تناژ پوست هنگام خرید لباس و لوازم آرایشی، امری بسیار مهم و تعیین کننده است. احتمالا برای شما هم پیش آمده که با پوشیدن برخی از لباس‌ها، پوستتان تیره‌تر یا روشن‌تر از حالت عادی به نظر می‌رسد. یا بعد از اجرای فونداسیون و کانسیلر جدیدتان، ممکن است پوست شما تناژ خاکستری داشته باشد. همه این‌ها، به خاطر ناهماهنگی تناژ محصول انتخابی با ته رنگ پوستتان است.

صورتتان را زیر نور طبیعی نگاه کنید

برای تعیین تناژ پوست با نور طبیعی، بهتر است صورتتان را با شوینده مناسبی بشویید تا هرگونه مواد آرایشی و آلودگی احتمالی کاملا از بین برود. سپس زیر نور طبیعی آفتاب قرار بگیرید و با دقت در آینه به پوست خودتان نگاه کنید.

بررسی ناحیه خط فک، بهترین محل برای تعیین تناژ پوستی است. چرا که این بخش از پوست، کمتر از دیگر قسمت‌ها تحت تاثیر عوامل محیطی و بیرونی قرار می‌گیرد و بازتاب واقعی رنگ و تناژ طبیعی پوستتان است.

از اکسسوری‌‌ها کمک بگیرید

اگر به دنبال ترفندی برای تعیین سریع و دقیق تناژ پوستی خود هستید، استفاده از اکسسوری‌ها طلایی و نقره‌ای رنگ(دستبند، انگشتر و ...) راهکار بسیار راحت و مناسبی است. برای این‌کار، ابتدا اکسسوری‌هایی به رنگ طلایی را بپوشید و سپس رنگ نقره‌ای را امتحان نمایید.

تعیین تناژ پوست

حالا نتیجه را مقایسه کنید و بنابر قاعده کلی زیر، ته رنگ پوستتان مشخص کنید:

  • اگر پوستتان با اکسسوری‌های طلایی هماهنگی بیشتری دارد، احتمالا تناژ پوستی گرمی دارید.
  • در صورتی که اکسسوری‌های نقره‌ای رنگ روی پوستتان زیباتر به نظر می‌رسند، ته رنگ پوست شما سرد است.
  • اما در مواردی که هر دو رنگ اکسسوری به خوبی با پوست شما هماهنگ ‌می‌شود، گویای خنثی بودن تناژ پوستی است.

رنگ رگ‌های دستتان را بررسی نمایید

برای بهره گرفتن از این راهکار ساده، کافی است دستتان را زیر نور طبیعی آفتاب قرار دهید و با دقت به رگ‌های قسمت ساعد دستتان توجه نمایید.
حالا می‌توانید با توجه به رنگ رگ‌های خود، ته رنگ پوستتان را تعیین نمایید:

  • وجود رگ‌های آبی و بنفش در ساعد دست، به معنی تناژ پوستی سرد است.
  • اگر رگ‌های ساعدتان سبز یا آبی مایل به سبز است، احتمالا تناژ پوستی گرمی دارید.
  • در صورتی که نمی‌توانید سبز یا بنفش بودن رنگ‌ها را به خوبی تشخیص دهید، تناژ پوستتان خنثی است و احتمالا رنگ پوست گندمی تا سبزه دارید.

رنگ رگ‌های دست

هنگام تعیین تناژ پوست با هرکدام از روش‌های گفته شده، بهتر است از تمیز بودن پوستتان اطمینان حاصل نمایید. چرا که وجود آلودگی و لایه‌های مواد آرایشی می‌تواند بر این ویژگی تاثیر بگذارد.

آیا استفاده از ضدآفتاب رنگی باعث ایجاد لک روی پوست می‌شود؟

کرم ضد آفتاب رنگی می‌تواند به کنترل درخشندگی و شفاف نگه داشتن منافذ کمک کند. این کرم می‌تواند برای افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند مفید باشد، زیرا پوست را مات کرده و درخشندگی آن را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، کرم ضد آفتاب رنگی می‌تواند لک‌ها و جوش‌های روی پوست را پنهان کرده و ظاهری یکدست‌تر به پوست بدهد. در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که آیا کرم ضد آفتاب رنگی باعث ایجاد لک روی پوست می‌شود یا خیر.

 

SPF چیست؟

قبل از اینکه بررسی کنیم که چرا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود، باید با اصطلاحات و مفاهیم رایج مربوط با این محصولات آشنا شویم. SPF مخفف فاکتور محافظت در برابر آفتاب (Sun Protection Factor) بوده و یک مقدار عددی است که بر اساس توانایی ضد آفتاب در جلوگیری از آفتاب‌سوختگی، به آن اختصاص داده می‌شود. SPF روی بسته‌بندی، نشان می‌دهد که محصول تا چه حد از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.

 

SPF چیست؟

 

SPF بیشتر بهتر است یا کمتر؟

عدد SPF هرچه بالاتر باشد، محافظت بهتری در برابر آفتاب ارائه می‌دهد. SPF 30 تقریباً 97٪ از اشعه‌های خورشید را مسدود می‌کند. هرچه عدد بالاتر باشد، این درصد افزایش می‌یابد و هرچه کمتر باشد، درصد محافظت آن کم می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که SPF بالاتر، محافظت طولانی‌تری نسبت به SPF کمتر به همراه ندارد.

 

انواع کرم های ضد آفتاب

قبل از اینکه به سوال «چرا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود» پاسخ دهیم، بهتر است انواع ضد آفتاب را بهتر بشناسیم. کرم‌های ضد آفتاب را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

 

انواع کرم های ضد آفتاب

 

1. ضد آفتاب فیزیکی

این محصولات را با نام ضد آفتاب معدنی یا طبیعی نیز می‌شناسند. ضد آفتاب‌های فیزیکی با کمک فیلترهای معدنی از جمله تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید، مانند یک چتر محافظ روی پوست قرار می‌گیرند و اشعه‌های UV را مسدود و منعکس می‌کنند. این محصولات از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کرده و بلافاصله بعد از اعمال روی پوست، تأثیر خود را می‌گذارند. 

 

مزایا و معایب ضد آفتاب فیزیکی

ضد آفتاب‌های فیزیکی بافتی سفید و غلیظ‌تر از محصولات شیمیایی دارند و این ویژگی به شما اجازه می‌دهد به سرعت بفهمید کرم در کدام قسمت پوستتان پاک شده و نیاز به تمدید دارد. این محصولات همچنین به دلیل حساسیت‌زایی کمتر، برای پوست‌های حساس مناسب‌ترند. از سوی دیگر، ضد آفتاب‌های فیزیکی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه مناسب نیستند زیرا اغلب از ضد آفتاب‌های شیمیایی سنگین‌تر و غلیظ‌ترند. 

 

2. ضد آفتاب شیمیایی

اکثر ضد آفتاب‌هایی که در فروشگاه‌ها می‌بینیم جزو این دسته به شمار می‌روند. برخلاف ضد آفتاب فیزیکی که روی سطح پوست می‌ماند، ضد آفتاب‌های شیمیایی به داخل پوست نفوذ کرده و با کمک فیلترهای فعال خود، اشعه UV را به خود جذب می‌کنند. بدین ترتیب، مانع از ایجاد آسیب به سلول‌های پوستی می‌شوند. ضد آفتاب‌های شیمیایی را معمولاً با ترکیبات ارگانیک بر پایه کربن مانند اکسی بنزون، اکتی نوکسیت، اکتی سالیت و آوو بنزون می‌سازند. روش کار این ترکیبات معمولاً بدین شکل است که اشعه‌های UV را به گرما تبدیل کرده و سپس این گرما را از پوست آزاد می‌کنند.

 

مزایا و معایب ضد آفتاب شیمیایی

بزرگ‌ترین مزیت ضد آفتاب شیمیایی این است که بدون نیاز به استفاده از مقادیر بالای آن، می‌توان به شکلی مؤثر از پوست در برابر اشعه‌ها محافظت کرد. این محصول احساس چسبندگی و سنگینی به همراه ندارد و مناسب برای استفاده روزانه است. بافت آن نرم و روان بوده، به سادگی روی پوست پخش می‌شود و ترکیبات پیچیده و فیلترهای چندگانه‌ای دارد که حداکثر میزان محافظت را برای پوست به ارمغان می‌آورند. از سوی دیگر، این نوع ضد آفتاب حدود 20-30 دقیقه زمان نیاز دارد تا جذب پوست شود و در برخی موارد ممکن است واکنش‌های آلرژیک و حساسیت‌های پوستی ایجاد کند.

 

کرم ضد آفتاب رنگی چیست؟

قبل از اینکه بفهمیم چرا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود بیایید بررسی کنیم که اصلاً کرم ضد آفتاب رنگی چیست؟ چرا به آن رنگی می‌گویند؟

ضد آفتاب رنگی، ضد آفتابی است که مقداری رنگدانه در آن وجود دارد. ضد آفتاب‌های رنگی تقریباً همیشه از نوع فیزیکی یا معدنی بوده که حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم به عنوان مواد فعال هستند و محافظت در برابر آفتاب را ارائه می‌دهند. اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هر دو سفید رنگ هستند، بنابراین بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب فیزیکی پوست را سفید می‌کنند. این می‌تواند باعث شود که به نظر برسد فرد آرایش بیش از حد روشنی کرده یا رنگ پوست او غیرعادی است.

برای مقابله با این رنگ سفید، تولیدکنندگان شروع به افزودن رنگدانه‌های معدنی (معمولا اکسید آهن) به ضد آفتاب‌های خود کردند. این رنگدانه‌های معدنی همان رنگدانه‌هایی هستند که برای رنگ‌آمیزی محصولات آرایشی استفاده می‌شوند، بنابراین با انجام این کار، مرز بین ضد آفتاب و لوازم آرایش صورت تا حدودی محو می‌شود. معمولاً مقدار رنگدانه در کرم ضد آفتاب رنگی به اندازه‌ای است که بدون پوشاندن بیش از حد پوست، سفیدی را از بین ببرد.

کرم ضد آفتاب رنگی چیست؟

 

آیا کرم ضد آفتاب رنگی باعث ایجاد لک می‌شود؟

در این بخش قصد داریم بررسی کنیم که چرا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود. خانم‌ها بیشتر از ضد آفتاب رنگی استفاده می‌کنند، زیرا همانطور که گفته شد، این محصولات حاوی رنگدانه‌هایی هستند که آن‌ها را شبیه کرم پودر می‌سازد. ضد آفتاب رنگی در انواع رنگ‌های بژ و هلویی به بازار ارائه می‌شود، بنابراین برای انواع پوست تیره و روشن می‌توان آن را تهیه کرد.

ضد آفتاب‌های رنگی تمام مواد لازم برای محافظت از پوست را دارند و تنها تفاوتشان با ضد‌ آفتاب معمولی، داشتن رنگدانه است. طبق تحقیقات صورت‌گرفته، این رنگدانه‌ها هیچ تأثیری در ایجاد لک صورت ندارند و فقط برای از بین بردن سفیدی کرم و پوشاندن جوش و لکه یا زیرسازی قبل از آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین، این سوال که چرا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود از پایه اشتباه بوده و بر اساس شایعات شکل گرفته است.

 

آیا ضد آفتاب رنگی مانع دریافت ویتامین D می‌شود؟

 یک باور رایج دیگر درباره ضد آفتاب رنگی این است که از دریافت ویتامین D توسط پوست جلوگیری می‌کند. ویتامین D یکی از مواد مورد نیاز بدن بوده و کمبود آن می‌تواند در درازمدت موجب بروز بیماری‌هایی چون پوکی استخوان شود. نور خورشید سرشار از این ویتامین بوده و برخی افراد اعتقاد دارند با استفاده از کرم ضد آفتاب، پوستشان ویتامین D را جذب نمی‌کند؛ اما به گفته پزشکان، این باور کاملاً اشتباه بوده و چه ضد آفتاب رنگی و چه بدون رنگ، هیچکدام جذب ویتامین D را دچار اختلال نمی‌سازند.

 

آیا ضد آفتاب رنگی باعث جوش صورت می‌شود؟‌

اکنون می‌دانیم که سوال «چرا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود» از پایه اشتباه است، اما آیا این امر در مورد این باور رایج که ضد آفتاب رنگی باعث جوش می‌شود هم صدق می‌کند؟ اگر فردی را می‌شناسید که دچار چنین مشکلی شده است، احتمالاً محصول مورد استفاده او برای پوستش مناسب نیست. پوست‌های مختلط و چرب به شدت مستعد جوش و حساسیت‌های پوستی هستند. بسیاری از افراد در ایران نیز پوست چرب و مختلط دارند. اگر این افراد از کرم ضد آفتابی استفاده کنند که حاوی چربی یا پارابن است، دچار انواع جوش و حساسیت‌های پوستی خواهند شد.

در نتیجه، توصیه می‌شود از محصول مناسب برای نوع پوست خاص خودتان استفاده کرده و شایعات بی‌پایه و اساس را به راحتی و بدون تحقیق باور نکنید.

 

آیا ضد آفتاب رنگی باعث جوش صورت می‌شود؟‌

 

ترکیبات کرم های ضد آفتاب

اکنون که می‌دانیم چرا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود، بیایید به بررسی ترکیبات ضد آفتاب بپردازیم. ترکیباتی که در پشت کرم‌های ضدآفتاب ذکر شده‌اند، موادی هستند که اشعه‌های مضر UVA و UVB را جذب و منعکس می‌کنند. آن‌ها به دو شکل وجود دارند - فیلترهای شیمیایی و معدنی. اکثر ضدآفتاب‌های رایج حاوی فیلترهای شیمیایی هستند که شامل دو تا شش مورد از این موارد است: اکسی بنزون، اکتیل سالیسیلات، اکتوکریلن، هموسالات و اکتینوکسات.

فیلترهای معدنی شامل اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم هستند که سمیت کمتری دارند. اکسی بنزون یک فیلتر UV با سمیت بالا و هموسالات یک فیلتر UV با سمیت متوسط در نظر گرفته می‌شود.

در کنار این مواد، اکثر ضدآفتاب‌ها به تعدادی مواد نگهدارنده نیز مجهز هستند. وجود مواد نگهدارنده در کرم‌های ضد آفتاب ضروری است؛ زیرا بدون این مواد باکتری‌هایی تشکیل می‌شوند که می‌توانند ضد آفتاب را خراب کنند.

 

آیا ضد آفتاب باعث ایجاد لک بر روی پوست می شود؟

هایپرپیگمانتاسیون، ملاسما و لکه‌های تیره از بیماری‌های شایع پوستی هستند که هم مردان و هم زنان آن‌ها را تجربه می‌کنند. رنگ پوست ناهموار یا لکه‌های ناشی از افزایش سن یا تغییر رنگ پوست می‌توانند اعتمادبه‌نفس فرد را تحت تأثیر قرار دهند، اما در این مورد چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ استفاده از کرم ضد آفتاب روی صورت به جلوگیری از بدتر شدن هایپرپیگمانتاسیون، ایجاد لکه‌های جدید، ملاسما و بروز لکه‌های تیره کمک می‌کند. ضد آفتاب مناسب همچنین می‌تواند رنگ پوست را روشن‌تر و شفاف‌تر سازد.

علت شماره یک بروز ملاسما و هایپرپیگمانتاسیون، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. به همین دلیل، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای پیشگیری از این شرایط امری ضروری به شمار می‌رود. علاوه بر این، ضد آفتاب به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از اشعه‌های UVA و UVB خورشید کمک می‌کند. این اشعه‌ها باعث پیری زودرس پوست و تیره شدن آن می‌شوند.

آیا ضد آفتاب باعث ایجاد لک بر روی پوست می شود؟

 

همانطور که بررسی کردیم، این سوال اشتباه است که چرا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود و به طور مشابه، ضد آفتاب‌های غیررنگی نیز نقشی در ایجاد لک پوستی ندارند، بلکه به درمان آن نیز کمک می‌کنند. ضد آفتاب‌ها با جلوگیری از رسیدن اشعه‌های مضر فرابنفش به پوست، از بدتر شدن ملاسما و هایپرپیگمانتاسیون جلوگیری کرده، لکه‌های موجود را روشن می‌سازند و ملاسما را کاهش می‌دهند.

برای افراد مبتلا به ملاسما یا هایپرپیگمانتاسیون توصیه می‌شود از ضد آفتاب‌های فیزیکی استفاده کنند، اگرچه هر دو نوع ضد آفتاب در مسدود کردن اشعه UV موثر هستند. علاوه بر این، مقدار SPF مورد نیاز در ضد آفتاب برای محافظت از پوست شما نیز مهم است. متخصصان پوست به طور کلی SPF 50 را برای محافظت در برابر UVB توصیه می‌کنند.

 

علت ایجاد لک های پوستی

اکنون که می‌دانید این سوال که چرا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود پایه و اساس علمی ندارد و در واقع ضد آفتاب می‌تواند به از بین بردن لکه‌ها کمک کند، شاید برایتان سوال باشد که عوامل ایجاد لک‌های پوستی چیست؟ عوامل داخلی و خارجی مختلفی می‌توانند منجر به افزایش تولید ملانین و بروز لک‌های پوستی شوند. برخی عوامل رایج عبارتند از:

 

علت ایجاد لک های پوستی

 

عوامل خارجی

  • آسیب: آسیب به پوست ناشی از بریدگی، کبودی، روش نامناسب حذف مو و کرم‌های موبر می‌تواند منجر به واکنش التهابی در محل شود. این امر باعث افزایش تولید ملانین می‌شود که امکان بروز هایپرپیگمانتاسیون را افزایش می‌دهد. 
  • آلرژی: درماتیت تماسی در پاسخ به آلرژن‌های موجود در لوازم آرایشی، رنگ مو و غیره
  • داروها: عوارض جانبی برخی داروها مانند آنتی‌بیوتیک‌های تتراسایکلین یا داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی می‌تواند باعث ایجاد رنگدانه‌های ناخواسته در پوست شود.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید: نور خورشیدی که به ما می‌رسد حاوی پرتوهای فرابنفش موج بلند A (UVA) و موج کوتاه B (UVB) است. اشعه UVA می‌تواند به عمق پوست برسد و باعث تولید بیش از حد ملانین شود.

 

عوامل داخلی

  • نوسانات هورمونی: عدم تعادل هورمونی ناشی از افزایش سطح استروژن و پروژسترون در بدن می‌تواند باعث ایجاد رنگدانه به نام ملاسما شود. نوسانات هورمونی معمولاً در اثر قرص‌های ضد بارداری یا بارداری ایجاد می‌شوند.
  • عوامل ارثی: این یکی از عوامل اصلی موثر بر ایجاد لک روی پوست است. به عنوان مثال، لکه‌های رنگدانه‌ای به نام لنتیژین که در برخی نواحی بدن که در معرض آفتاب قرار دارند ایجاد می‌شوند، با سندرم‌های چند سیستمی ارثی مرتبط هستند.
  • بیماری: بیماری‌های غدد درون‌ریز و برخی شرایط مانند بیماری آدیسون بر سطوح هورمونی در بدن تأثیر می‌گذارند که منجر به تولید ملانین و رنگدانه‌های پوست می‌شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله، به این سوال پرداختیم که چرا ضد آفتاب رنگی باعث لک میشود و به این نتیجه رسیدیم که ضد آفتاب (چه رنگی و چه معمولی) نه تنها لک ایجاد نمی‌کند، بلکه در درمان آن نیز نقش دارد. در نهایت، اینکه کرم ضد آفتاب رنگی گزینه خوبی برای شما هست یا خیر، به نیازها و ترجیحات خودتان بستگی دارد. کرم ضد آفتاب رنگی می‌تواند به کنترل درخشندگی پوست و تولید چربی کمک کند و در عین حال محافظت SPF در برابر اشعه‌های مضر خورشید را نیز فراهم سازد. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، مهم است که محصولی را انتخاب کنید که غیر کومدون‌زا و بدون چربی باشد تا از تشدید جوش جلوگیری شود.

 

سوالات متداول

1- آیا رنگدانه‌های موجود در ضد آفتاب رنگی بر SPF تأثیر منفی می‌گذارند و از محافظت آن می‌کاهند؟

خیر؛ هیچ تفاوتی به جز وجود رنگدانه در ضد آفتاب‌های رنگی و غیر رنگی وجود ندارد. هر دوی این محصولات در صورتی که SPF بالای 30 داشته باشند، می‌توانند جلوی اشعه‌های مضر خورشید را بگیرند. 

 

2- آیا کرم ضد آفتاب رنگی هم نیاز به تمدید دارد؟

بله؛ بهتر است این ضد آفتاب‌ها را هر دو ساعت یکبار تمدید کنید. اگر نمی‌خواهید آرایشتان سنگین شود، یک دستمال مرطوب به همراه داشته باشید تا لایه قبلی را پاک کرده و لایه جدید را جایگزین کنید.

 

3- چه مقدار ضد آفتاب برای محافظت از پوست کافی است؟

حدود نصف قاشق چای‌خوری برای صورت و گردن کافی است.

چگونه براش‌های آرایشی را تمیز کنیم؟


شستشو براش آرایشی

آیا همانقدر که به آرایش کردن علاقه دارید، نسبت به تمیز کردن وسایل آرایشتان هم حساسیت نشان می‌دهید؟ براش‌های آرایشی دست راست یک آرایشگر حرفه‌ای یا حتی مبتدی هستند و باید زود به زود تمیز شوند. چون که یک براش کثیف و شسته نشده، می‌تواند بلایی را بر سر پوست عزیزتان بیاورد که حتی تصورش را هم نمی‌کنید. شاید فکر کنید که تمیز کردن براش یک کار ساده است، خب واقعا هم همینطور است. اما یک سری نکات ریز و کاربردی دارد که باید حتما آنها را رعایت کنید. پس برای آشنایی با این نکات و نحوه شستن براش، حتما در ادامه مقاله همراه ما بمانید.

براش‌های آرایشی را هر چند وقت یکبار بشوییم؟

بهترین حالت این است که براش‌های آرایشی هر هفته یکبار شسته شوند. البته اگر پوست حساس و مستعد آکنه‌ای دارید، باید هفته‌ای دوبار براش‌هایتان را بشویید.
در صورتی هم که شخص دیگری از براشتان استفاده کرد، حتما بعد استفاده و بدون در نظر گرفتن زمان براش را خوب بشویید. چون شما نمی‌دانید که در پوست طرف مقابل چه خبر است و ممکن است که تمام باکتری‌ها و آلودگی‌های پوست او به پوستتان منتقل شود.

* براش‌هایی که برای فید کردن لوازم آرایش مایع مثل کرم پودر استفاده می‌شوند، باید زودتر از بقیه تمیز شوند.

تمیز کردن براش‌های آرایشی چه اهمیتی دارد؟

اهمیت شستشو براش

قبل از هر چیزی باید بگویم که منظور از تمیز کردن براش‌ها، تمیز کردن به موقع و مرتب آنهاست. پس نباید اینکار را به ماهی یکبار یا مدت زمان طولانی موکول کنید. تمیز کردن به موقع براش‌ها به طولانی شدن عمر آنها هم کمک خواهد کرد.

اگر براش‌های آرایشی‌تان را به موقع نشویید 

تمام کثیفی‌های محیط را به خود جذب کرده و باعث ایجاد جوش می‌شوند

یک براش آلوده قدرت این را دارد که مثل یک آهنربا، چربی و سلول‌های مرده پوست، گرد و خاک، انواع باکتری‌ها و آلودگی‌های محیط را به خود جذب کند. حالا فکرش را بکنید زمانی که براش کثیف را روی پوستتان بکشید، تمام این آلودگی‌ها به منافذ پوست منتقل شده و باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شوند.

باعث التهاب پوستی می‌شوند

موهای براش در صورت تمیز نکردن زبر و خشن شده و نرمی خود را از دست می‌دهند. در نتیجه ممکن است که هنگام برخورد با پوست، برروی آن التهاب ایجاد کنند.

لوازم آرایشتان را هم آلوده خواهند کرد

تصورش را بکنید، زمانی که یک براش آلوده را داخل پالت سایه، کرم پودر، پودر فیکس یا هر نوع لوازم آرایش دیگری بزنید، تمام آلودگی‌های براش به لوازم آرایشتان هم منتقل شده و هر بار که آرایش می‌کنید، نه تنها آلودگی‌های براش، بلکه آلودگی‌های لوازم آرایشتان را هم به پوست منتقل می‌کنید.

 قدرت جذب براش پایین می‌آید

هر چقدر که براش‌هایتان را دیرتر بشویید، مواد آرایشی روی موهای براش جمع می‌شوند و درست مثل یک توده، ضخیم و ضخیم‌تر می‌شوند. در نتیجه براش شما هم نمی‌تواند مواد آرایشی را به خوبی به خود جذب کند و نه تنها از آرایشتان نتیجه خوبی نمی‌گیرید، بلکه در مصرف لوازم آرایشتان هم اسراف خواهد شد.
از طرفی دیگر، زمانی که براش‌های کثیف و دارای توده‌ را روی پوست بکشید، احتمال کیکی شدن، خط افتادن و پوسته پوسته شدن آرایشتان هم به وجود خواهد آمد.

لوازم آرایش را به صورت یکسان پخش نخواهد کرد

اگر براش آلوده باشد، لوازم آرایشی مثل کرم پودر را به صورت یکسان روی پوست پخش نخواهد کرد. در نتیجه آرایش یکنواختی هم نخواهید داشت.

 رنگ لوازم آرایشتان را تغییر می‌دهند

اجازه دهید این مورد را با یک مثال برایتان توضیح بدهم. تصور کنید که قبلا با براش سایه چشمتان، یک سایه قهوه‌ای را برروی پلک زده‌اید و حالا می‌خواهید که با همان براش نَشُسته، یک سایه صورتی بزنید. آیا نتیجه کار همان سایه صورتی خواهد بود؟ قطعا نه! چون سایه صورتی با سایه قهوه‌ای ترکیب شده و نتیجه کار به دلخواه شما نخواهد بود. از طرفی دیگر، آرایشتان هم چرکی و کثیف به نظر خواهد رسید.

چطور براش‌های آرایشی را تمیز کنیم؟

شستن براش

برای شستن براش‌های آرایشی، باید قبل از هر چیزی چند نکته خیلی مهم را در نظر داشته باشید. چونکه اگر براش را با روش درستی نشویید، زودتر از آنچه که فکرش را بکنید خراب خواهد شد.

پس:

• فرول یا دسته براش را با آب تماس ندهید

در زمان شستن براش، فقط و فقط باید موهای براش را بشویید و فرول یا همان دسته براش را با آب تماس ندهید. چونکه در این صورت، آب به داخل فرول نفوذ کرده و چسبی که موهای براش را به هم متصل کرده را شل خواهد کرد. پس به هیچ عنوان براشتان را به طور کامل داخل آب غرق نکرده یا زیر شیر آب نگیرید.

• براش‌هایتان را با بخاری، سشوار یا...خشک نکنید

حتما براش‌های خود را زمانی بشویید که تا ۱۲ الی ۲۴ ساعت نیازی به آنها نداشته باشید. چونکه اگر بخواهید براش‌های خیس را با سشوار، بخاری، اتو، رادیاتور یا هر وسیله گرمایشی دیگری خشک کنید، چسب‌های به کار برده شده در داخل آن فاسد خواهند شد.

• براش‌های شسته شده را داخل محیط‌های مرطوب قرار ندهید

بعد از اینکه براش‌هایتان را شستید، آنها را در مکانی قرار دهید که هوا در آن به خوبی جریان داشته باشد. چونکه اگر براش خیس را داخل حمام، دستشویی یا حتی محفظه خود براش قرار دهید، نه تنها براشتان دیرتر خشک می‌شود، بلکه تمام باکتری‌های محیط را به خود جذب کرده و حسابی بد بو خواهد شد.

• براش‌های خیس را سر و ته خشک کنید

اگر براش‌های شسته شده را طوری قرار دهید که موهای براش به سمت بالا و فرول به سمت پایین باشد، آب داخل موها به فرول نفوذ کرده و باعث زنگ زدگی و شل شدن چسب‌های براش خواهد شد. پس حتما براش‌های شسته شده را به صورت سر و ته قرار دهید. یعنی موهای براش به سمت پایین و فرول به سمت بالا.

شستن براش با صابون

شستن براش با صابون

تمیز کردن براش‌ها آنقدر مهم است که صابون‌های مخصوصی برای اینکار تولید شده‌اند. صابون شوینده براش محصولی است که مخصوص شست و شوی براش و اسفنج‌های آرایشی بوده و در عین تمیز کردن آلودگی‌ها، کمک می‌کند که خاصیت ارتجاعی براش حفظ شود. این صابون‌ها خاصیت آنتی باکتریالی داشته و معمولا وگان هستند.
البته اگر نمی‌توانید این نوع صابون‌ها را تهیه کنید، می‌توانید با یک عدد صابون معمولی تمیز و استفاده نشده هم براش‌هایتان را تمیز کنید.

روش استفاده

موهای براش را بدون اینکه دسته آن خیس شوند، برای چند دقیقه داخل آب ولرم قرار دهید تا خوب نرم شوند.
حالا براش را به صورت چرخشی روی صابون بچرخانید تا خوب کف کند. بعد از اینکه موهای براش کاملا کفی شدند، براش را روی کف دستتان هم بچرخانید تا آلودگی‌ها به طور کاملا خارج شوند و رنگ براش باز شود.
در نهایت هم موهای براش را به آرامی فشار دهید تا آب‌های اضافی خارج شوند و سپس، براش‌ها را برای خشک شدن به صورت وارونه آویزان کنید.

تمیز کردن براش با مایع ظرفشویی و روغن زیتون 

مایع ظرفشویی در دسترس‌ترین ماده‌ای است که می‌توانید از آن برای شستن براش‌هایتان کمک بگیرید. استفاده از روغن زیتون هم باعث می‌شود که موهای براشتان نرم و لطیف شوند.

روش شست و شو

ابتدا مثل روش قبل، موهای براشتان را برای چند دقیقه داخل آب ولرم خیس کنید. حالا یک بشقاب تمیز را آماده کرده و مقداری مایع ظرفشویی و روغن زیتون را داخل آن بریزید. سپس براش را داخل بشقاب بچرخانید تا خوب به مایع ظرفشویی و روغن زیتون آغشته شود. حالا موهای براش را در کف دستتان هم بچرخانید تا کثیفی‌ها به طور کامل خارج شوند.
در نهایت هم آب‌های اضافی را با فشار ملایم دست بگیرید و براش را در مکانی مناسب آویزان کنید تا خشک شود.

تمیز کردن براش با شامپو بچه

از آنجایی که شامپو بچه فرمولاسیون ملایمی دارد، یکی از پرکابردترین‌ها برای شستن براش محسوب می‌شود. برای تمیز کردن براش با شامپو بچه، کافیست که براش را طبق روش‌های قبل خیس کرده و چند قطره شامپو بچه را روی موهای آن بریزید. حالا موهای براش را خوب ماساژ دهید و سپس آنها را در کف دستتان بچرخانید. در نهایت هم آب اضافی موهای براش را با فشار ملایم گرفته و در مکانی مناسب آویزان کنید.

شستن براش با سرکه

سرکه یک محلول تمیز کننده عالی است که می‌توان با آن براش‌ها را هم تمیز کرد. برای شستن یا بهتر است بگوییم ضد عفونی کردن براش با سرکه، دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را داخل یک فنجان آب جوش بریزید و براش‌ خود را داخل آن قرار داده و بچرخانید. در نهایت هم براش را با آب ولرم آب بکشید. حالا برای اینکه براش بوی سرکه نگیرد، آن را روی یک برش لیمو ماساژ دهید.

دو نکته طلایی

• برای شستن براش، می‌توانید از پاک کننده‌ براش که مایع است و کاربرد آسانی هم دارد استفاده کنید.

• شما می‌توانید به جای اینکه براش را روی کف دستتان بکشید، از پد شست و شو دهنده براش سیلیکونی استفاده کنید. زمانی که موهای براش را روی این پدها بکشید، آلودگی‌ها و کثیفی‌های براش به طور عمیق‌تری از بین می‌روند.

5 راهکار درمان چربی پوست کدام است؟

تمامی پوست‌ها دارای درصدی از چربی هستند و اتفاقا میزان متعادلی از این چربی برای پوست مفید بوده و از خشک‌شدن آن جلوگیری می‌کند. اما پوست برخی از افراد میزان قابل‌توجهی چربی داشته و همین امر سبب بروز مشکلاتی همچون جوش و آکنه می‌شود. به همین ترتیب لازم است تا نسبت به درمان چربی پوست اقدام کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با 5 راهکار درمان چربی پوست آشنا شوید.

 

بهترین راهکار درمان چربی پوست

درحالی‌که بسیاری از افراد از خشکی پوست شکایت دارند، برخی دیگر به دنبال راهکار‌هایی برای درمان چربی پوست خود هستند. اگر حتی پس از شست‌وشوی صورت، پوستتان براق است، اگر احساس می‌کنید پوست صورتتان زمخت بوده، اگر آرایش روی صورت شما به‌خوبی قرار نمی‌‎گیرد و اگر پوست شما دارای جوش‌های زیادی است، دچار چربی پوست هستید و بهتر است نسبت به درمان آن اقدام کنید.

روش‌های مختلفی برای درمان چربی پوست وجود دارد. شما می‌توانید از راهکار‌های طبیعی و همچنین کرم‌ها و دارو‌های مختلفی برای درمان پوست چرب خوب استفاده کنید. در ادامه مطلب ما قصد داریم 5 تا از بهترین و آسان‌ترین راهکار‌های درمان چربی پوست را به شما معرفی کنیم تا به کمک آن‌ها، وضعیت چربی پوستتان را تعدیل بخشید.

 

1- شست‌وشوی منظم پوست

یکی از راهکار‌ها درمان چربی اضافی، شست‌وشوی مدام و منظم پوست است. اگر پوست شما حاوی چربی بسیار است، می‌توانید با حمام رفتن روزانه، چربی‌های اضافی پوست را از بین ببرید. البته برای این کار لازم نیست که به‌صورت افراطی عمل کنید. بلکه تنها یک‌بار حمام در روز و شست‌وشوی صورت دو بار در طول روز، به هنگام صبح و شب کفایت می‌کند.

2- استفاده از تونر

یکی دیگر از راهکار‌هایی که به کمک آن می‌توان میزان چربی پوست را کم کرد، استفاده از تونر‌ها است. تونر‌ها آلودگی‌های پوست را از بین برده و راه‌های تنفسی موجود پوست را از بین می‌برند. ضمن آنکه می‌توانند تمامی باقی‌مانده‌های آرایش را از منافذ پاک کنند. یکی از بهترین تونر‌های موجود در بازار، تونر لافرر پوست چرب است. این تونر می‌تواند به‌خوبی منافذ پوست را پاکسازی کرده و همچنین چربی پوست را متعادل سازد.

3- استفاده از ماسک صورت

ماسک صورت در انواع مختلفی وجود دارند؛ برخی از آن‌ها خاصیت آبرسانی داشته، برخی دیگر خشکی پوست را برطرف می‌کنند و تعدادی از آن‌ها می‌توانند برای درمان چربی پوست بسیار مؤثر باشند. ضمن آنکه ماسک‌های صورت به طور کلی می‌توانند نقش بسیار مهمی را در طراوت و پاکسازی پوست بازی کنند.

4- بهره‌مندی از رژیم غذایی سالم

بدون تردید رژیم‌های غذایی در سلامت پوست تأثیر زیادی دارند. مصرف زیادی از اندازه غذا‌های چرب و شور و همچنین صرف زیاد انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های شیرین که در بالابردن قند خون تأثیر دارند، می‌توانند به چرب شدن پوست منجر شوند. چنانچه قصد دارید تا چربی پوست خود را متعادل سازید، به شما پیشنهاد می‌کنیم میزان مصرف این دسته از غذا‌ها و خوراکی‌ها را به حداقل رسانده و به‌جای آن‌ها، میوه و سبزیجات تازه، غلات کامل، شیر کم‌چرب و حبوبات مصرف کنید تا روند درمان چربی پوست را تسریع بخشید.

5- استفاده از لایه‌بردار‌های حاوی سالیسیلیک اسید

لایه‌بردارها که به‌صورت کرم یا اسکراب وجود دارند، می‌توانند سلول‌های مرده پوست را از بین برده و به پوست اجازه نفس کشیدن دهند. کرم‌های لایه بردار حاوی سالیسیلیک اسید این کار را باقدرت و شدت بیشتری انجام می‌دهند و به‌این‌ترتیب می‌توانند نقش مهمی را در متعادل کردن چربی پوست بازی کنند.

برای آنکه بیشترین تأثیر را از این کرم‌ها شاهد باشید، پیش از خواب مقداری لایه بردار حاوی سالیسیلیک اسید روی پوست‌زده و به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید. صبح صورت خود را شسته و با استفاده از مرطوب‌کننده‌های مخصوص پوست‌های چرب، پوست خود را مرطوب کنید.

 

خرید محصولات آرایشی بهداشتی درجه یک از فروشگاه معتبر

همان‌طور که در این مطلب نیز گفته شد، راهکار‌های مختلفی برای درمان چربی پوست وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید این روند درمانی را به کمک لوازم آرایشی و بهداشتی انجام دهید، می‌توانید به مجله مگ نگارمراجعه کنید. در این مجله می‌توانید بهترین قیمت لوازم آرایشی بهداشتی را یافته و محصولات باکیفیتی را مشاهده  کنید. شما چه تجربه‌ای دراین‌خصوص دارید و معمولا برای کاهش چربی طبیعی پوست و بهبود شرایط آن، از چه روش‌ها و تکنیک‌هایی استفاده کرده و چطور وضعیت پوست خود را به شرایط نرمال نزدیک‌تر می‌کنید؟ تجربیات و نظرات خود در این باره را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید بهترین رژ گونه

یکی از معیارهای قدمت‌دار زیبایی، داشتن گونه‌هایی رنگین و برجسته برای خانم‌ها است. زنان ثروتمند و افرادی که به زیبایی خود اهمیت می‌دادند، همیشه تلاش می‌کردند تا چهره‌ای شاداب و سرحال داشته باشند و یکی از راه‌های رسیدن به این هدف سرخ کردن گونه‌ها بود. در ادوار قدیم، مردان اروپایی دوران الیزابت و مردان قاجاری نیز چنین عملی را انجام می‌دادند که در نقاشی‌ها و آثار هنری قدیمی مشهود است. مردمان قدیم از وسایل و مواد مختلفی جهت رنگ دادن به چهره خود بهره می‌بردند و رنگدانه‌های طبیعی بسیاری را روی پوست خود امتحان می‌کردند. اکنون، محصولی آرایشی تحت عنوان رژ گونه در اختیار همه ما قرار دارد و نیاز به آزمون و خطا با مواد طبیعی و پیدا نکردن رنگ دلخواه یا احتمال مسمومیت از بین رفته است.

رژ گونه همچنان کاربرد اولیه خود را از دست نداده و وسیله‌ای است برای سرخ کردن گونه‌ها. اما ترندهای آرایشی تازه، نه آن چه در فشن شوها می‌بینیم، بلکه زندگی معمول، سبب می‌شوند که ما از سرخ کردن غیر طبیعی گونه‌های خود امتناع کنیم؛ مگر آن که خیلی جسور باشیم! منظور این است که اکنون لپ‌ها و گونه‌های خود را به وسیله بهترین رژ گونه قرمز و ناهماهنگ نمی‌کنیم، چرا که میکاپ در سال‌های گذشته به سمت طبیعی‌تر شدن رفته و به جز موارد استثنا، آرایش پوست را ملایم و مینیمال می‌بیند. در روش‌های آرایشی جدید ممکن است آرایش زیادی انجام دهید اما هیچ کدام به چشم نیایند. گویی در حال گریم کردن هستید و نمی‌خواهید کسی متوجه شود که پوستتان آرایش شده است. برای اطلاعات بیشتر در این باره بهتر است ترندهای پوستی 2021: هر چه کمتر، بهتر! را بخوانید.

 

 

بهترین رژ گونه

 

از این مبحث که بگذریم، به وظایف تازه رژ گونه می‌رسیم. محصولی که اکنون در خدمت سایه انداختن در نقاط مختلف گونه قرار دارد و استخوان گونه را برجسته می‌کند. بهترین رژ گونه به زیباسازی صورت در هر شکل و شمایلی که داشته باشد کمک می‌کند و می‌تواند بسیار ملایم و ملیح یا بسیار تند و غلیظ باشد. این محصول در زاویه‌دار کردن صورت با استفاده از تکنیک‌های مختلف آرایشی نقش مهمی دارد و در فرایند کانتورینگ موثر است. بهترین رژ گونه شامل رنگدانه‌های متنوع و بی‌شماری است که برای تمام رنگ‌های پوستی و انواع آرایش‌ها آماده شده اند. چنین محصولی به پوست آسیب نمی‌زند و با نهایت لطافت و بدون چرب یا خشک کردن پوست، میکاپ را کامل می‌کند.

در ادامه لیست بهترین رژگونه که حاوی 4 محصول بی‌نظیر است را به شما معرفی خواهیم کرد. با خواندن ویژگی‌های هر یک از این محصولات و جمع بندی آن‌ها، متوجه خواهید شد که بهترین رژ گونه باید چگونه باشد. این محصولات دارای تنوع بافت بسیار همچون پودری، استیکی، کرمی و مایع است و می‌تواند مات یا درخشان باشد. رژ گونه گاه به عنوان پوشاننده عیوب پوستی نیز عمل می‌کند و گاه تنها رنگ دهنده است.

 

 

بهترین رژ گونه

 

بهترین رژ گونه چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین راه پاسخ دادن به این سوال، استفاده از مثال است. معرفی 4 رژ گونه تست شده که دیگر نیازی به تستشان ندارید! تنها لازم است به تجربه و نقد و بررسی ما اعتماد کنید و با نظری قاطع سبد کالای خود را پر کنید. پیشگام نگار همه این محصولات را آماده سفارش قرار داده و برای زیباتر شدن چند کلیک جلوی پایتان می‌گذارد و پس! برای خرید بهترین رژ گونه هیچ سد دیگری وجود ندارد، ضمن این که بررسی محصولات در صفحه محصول به خوبی صورت گرفته و مراجعه به سایت نیز راهنمایی خوبی برای شما است.

 

بهترین رژ گونه

 

1. درخشان و خیره کننده، مانند رژ گونه Multi Color کالیستا

بهترین رژ گونه می‌تواند درخشان باشد و ظاهر مات نداشته باشد. رژ گونه‌های مات به خوبی پخش می‌شوند و با رنگ دیگر قسمت‌های پوست یکدست شده، مرز مشخصی ایجاد نمی‌کنند. اگر تجربه استفاده از رژ گونه براق یا درخشان بی‌کیفیتی را دارید که به جای ایجاد شاینی ملایم، چهره‌تان را پر از اکلیل می‌کرده و به آن حالت مصنوعی می‌داده، بهتر است دیدگاهتان را نسبت به این نوع لوازم آرایشی تغییر دهید؛ البته چه بخواهید و چه نخواهید رژ گونه Multi Color کالیستا دیدگاه شما را تغییر خواهد داد. این محصول دارای چندین رنگ مختلف در یک بسته بندی کلی است. نه به آن شکل که تصور کنید رنگ‌ها جدای از هم در یک بسته بندی قرار گرفته باشند. رژ گونه Multi Color کالیستا، ترکیبی هماهنگ و هارمونیک از رنگ‌ها را به شکلی مخلوط ارائه می‌دهد که شعار برند کالیستا را سرلوحه کار خود قرار داده اند: بازی با رنگ‌ها!

 

 

بهترین رژ گونه

 

کالیستا آمده تا دنیای خاکستری و خسته کننده دور و برمان را پر از رنگ و زیبایی کند. تولید چنین محصولی تنها از همین برند برمی‌آید! هر چند رژ گونه‌های مولتی کالر زیادی در بازار وجود دارند، بهترین رژ گونه یا رژ گونه Multi Color کالیستا دقتی اعجاب انگیز در انتخاب رنگدانه‌ها داشته و بیشترین حد جوانی، شادابی و نشاط را به صورت هدیه می‌دهد. این محصول برجستگی زیادی به گونه‌ها می‌دهد و بدون این که غیر طبیعی به نظر برسد، می‌تواند شکل کلی چهره شما را تحت تاثیر داشته باشد. معجزه میکاپ نیز همین است و رژ گونه Multi Color کالیستا به عنوان بهترین رژ گونه به خوبی از آن استفاده کرده است. این محصول پوشانندگی بالایی دارد و رنگ و درخشندگی را بر چهره می‌نشاند.

 

بهترین رژ گونه

 

بافت بهترین رژ گونه سبک است و جلوه اکلیلی دارد. سبک بودن آن حس چربی و سنگینی ناخوشایندی که آرایش‌های غلیظ به وجود می‌آورند را از بین برده و با حالت نرم و مخملین خود پوست را لطیف و زیبا می‌کند. پس از استفاده از رژ گونه Multi Color کالیستا تا چندین و چند ساعت تغییر رنگ و بافت را شاهد نخواهید بود و ماندگاری بالای آن شما را متعجب خواهد کرد. این محصول برای همه انواع پوست مناسب است، میکاپ گونه‌ها را فیک و یکدست می‌کند، به چهره جلا و درخشندگی می‌دهد، با همه تناژای پوستی سازگاری دارد و آنان را مانند ابریشم می‌کند، رنگ‌های متنوعی دارد، بسیار پخش پذیر است، چربی و خشکی ایجاد نمی‌کند، مخملی و برجسته کننده است و در نهایت این که دارای آینه می‌باشد و به تمام این دلایل بهترین رژ گونه محسوب می‌شود و جزوی از بهترین‌ها است.

 

2. طبیعی و گیاهی، مانند رژ گونه Charming شون

یکی از مزایای استفاده از محصولات شون، این است که تمامی آن‌ها پایه گیاهی و طبیعی دارند و عارضه و حساسیتی ایجاد نمی‌کنند. هر چند بهترین رژ گونه باید هم ضد حساسیت باشد! اما برند شون با بهره بردن از مواد اولیه درجه یک و مغذی این تضمین را ایجاد می‌کند که هیچ کدام از محصولات آن آلرژی‌زا و مضر نباشند. رژ گونه Charming شون دارای رنگ بندی متنوع است و پوست را ملیح، طبیعی و ملایم نشان می‌دهد. جلوه ایجاد شده توسط این محصول مات است و اکلیل ندارد، پس نمی‌توانیم انتظار درخشندگی ملایم رژ گونه Multi Color کالیستا را از آن داشته باشیم. رژ گونه Charming شون در عوض، پوست را به همان حالتی که هست باقی می‌گذارد و نه چربی و نه خشکی به وجود می‌آورد.

بهترین رژ گونه دارای پیگمنت رنگی بسیار بالا و رنگدانه‌هایی قوی است که چهره را شاداب و پر رنگ و لعاب نشان می‌دهند. خوبی محصولاتی که پیگمنت رنگی بالایی دارند این است که نیازی نیست به شکل چند باره از آن‌ها استفاده کنید و یک بار کشیدن آن‌ها روی پوست کفایت می‌کند. البته برخی این ویژگی را با ملایم بودن اثر محصول در تضاد می‌بینند که دیدگاهی اشتباه است؛ در واقع رژ گونه Charming شون یکی از لطافت بخش‌ترین و ملایم‌ترین محصولاتی است که می‌تواند در لیست بهترین رژ گونه جا داشته باشد. رنگ‌های این محصول با بخش‌های دیگر آرایش شما سازگاری پیدا کرده و روغن جوانه گندم موجود در آن پوست را شفاف می‌کند.

 

 

بهترین رژ گونه

 

رژ گونه Charming شون به وسیله این ترکیب، به پوست جلایی طبیعی می‌دهد و آن را نرم و مرطوب می‌کند. بهترین رژ گونه به افرادی که پوستی بسیار خشک دارند و مصرف محصولات پودری را کنار گذاشته اند کمک می‌کند تا دوباره از این محصولات کمک بگیرند. چرا که پودرها همیشه تثبیت کننده‌های بهتری اند و برای یک آرایش حرفه‌ای ضروری به نظر می‌رسند. رژ گونه Charming شون قدرت خوبی در پوشانندگی دارد و رنگ دهی آن فوق العاده است. روغن جوانه گندم علاوه بر خواص مرطوب کنندگی بدون ایجاد چربی و سنگینی، بسیار مغذی است و دارای خواص آنتی اکسیدانی می‌باشد. ویتامین E موجود در آن با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و اثر آنان، که تخریب سلولی و در نهایت افتادگی، چین و چروک، ایجاد لک و شل شدن پوست است را از بین می‌برد.

بهترین رژ گونه مواد غذایی مورد نیاز پوست را برای آن فراهم می‌کند و باعث افزایش سرعت ساخت سلول‌های تازه و کند کردن روند پیری می‌شود. این محصول چروکیدگی پوست را به تعویق می‌اندازد و آن را هیدراته نگه می‌دارد. به این طریق بافت میکاپ ماندگاری بیشتری خواهد داشت و با چربی اضافه ریخته نخواهد شد و خشکی بیش از حد آن را تکه تکه نشان نخواهد داد. رژ گونه Charming شون با مصرف مکرر و طولانی مدت اثر آنتی اکسیدانی خود را نشان می‌دهد و جوانی و نشاط را به فرد هدیه می‌دهد. این محصول موجود در لیست بهترین رژ گونه نیز دارای آینه است و جذابیتی طبیعی و چشمگیر را ارزانی می‌دارد.

 

3. رنگ و زیبایی در بی‌نهایت خود، با رژ گونه Color And Art کالیستا

همین که دو محصول از برند کالیستا در لیست بهترین رژ گونه قرار دارند نشان می‌دهند که این برند تا چه حد در بازی با رنگ‌ها و نشاندن آنان بر چهره ما موفق بوده است. رژ گونه Color And Art کالیستا نامی مناسب و مطابق با کارکرد خود دارد: رنگ و هنر! آن چه ساختار و ماهیت این محصول را تشکیل داده است. کالیستا در واقع آرایش کردن را به عنوان یک هنر می‌بیند و به همین دلیل است که سبب خیره شدن چشم‌ها به ما می‌شود. بهترین رژ گونه بافت نرم و مخملی دارد و به هیچ وجه پوست را خشک نمی‌کند. رژ گونه Color And Art کالیستا ظاهری طبیعی و مات داشته و تفاوت بصری آن با رژ گونه Charming شون در رنگ‌های اغراق آمیزی است که به طور جادویی بر پوست می‌نشینند و آن را آرایش نشده نشان می‌دهند. هماهنگی با همه تناژهای پوستی، لطافت دهندگی و ایجاد درخششی نچرال و ناشی از رنگ و نه اکلیل نتیجه استفاده از این محصول اند.

 

 

بهترین رژ گونه

 

بهترین رژ گونه یعنی رژ گونه Color And Art کالیستا به چهره فرم می‌دهد و با ترفندهای مختلف آرایشی به زاویه سازی و فرم دهی صورت کمک می‌کند. این نکته که محصولات مات برای سایه انداختن و کانتور کردن گزینه بهتری هستن غیر قابل انکار است. محصولات شاین همچون رژ گونه Multi Color کالیستا بیشتر به درد هایلایت کردن و برجسته سازی گونه‌ها می‌خورند؛ هر چند این حقیقت صفر و صدی نیست و درباره همه محصولات صدق نمی‌کند. برای مثال تمامی محصولات مات مانند رژ گونه Color And Art کالیستا دارای کیفیتی مرغوب نیستند و برخی پوست را خشک می‌کنند و چین و چروک‌ها را بیش از پیش نشان می‌دهند. رژ گونه Color And Art کالیستا حالتی طبیعی به پوست داده و آن را نرم و زیبا می‌کند. این محصول تثبیت کننده‌ای عالی برای میکاپ است و ماندگاری بسیار بالایی دارد. در فرمولاسیون بهترین رژ گونه از ترکیبات گیاهی و ویتامین‌های سرشار استفاده شده که پوست را تقویت می‌کنند و جلوی آسیب‌های پوستی ناشی از میکاپ را می‌گیرند.

رژ گونه Color And Art کالیستا ماندگاری بالایی دارد و مغذی است. رنگدانه‌های بسیار قوی این محصول آن را از این نظر یکه تاز لیست بهترین رژ گونه می‌کنند، حال آن که روی پوست سنگینی نمی‌کند و باعث بسته دن منافذ آن نمی‌شود. این محصول دارای آینه است و ملایم، برجسته کننده و دارای قدرت کاور بالا می‌باشد.

 

4. تالک و میکا در رژ گونه Natural Blush بلک دایموند مای

یک محصول با رنگ‌های طبیعی و هماهنگ با پوست ایرانی: رژ گونه Natural Blush بلک دایموند مای! این محصول که از تالک و میکا ساخته شده بافت بسیار سبک و نرمی دارد و به سادگی بر گونه‌های شما می‌نشیند. رژ گونه Natural Blush بلک دایموند مای آرایش گونه‌ها را تثبیت می‌کند و باعث لطافت و جذابیت چهره شما می‌شود. این محصول خط مشخص ایجاد نمی‌کند و با این که بافت ماتی دارد پخش پذیر و یکدست کننده است؛ همچنین رنگ‌های هماهنگ با تناژ پوست یا تیره‌تری دارد که برای ایجاد سایه مناسب اند و می‌توانند قسمت‌های مورد نظر شما را برجسته یا کوچک کنند. ماندگاری بالا، دیگر ویژگی مربوط به بهترین رژ گونه است که به علت فرمولاسیون مخصوص و رنگدانه‌های غلیظ و غنی شکل می‌گیرد. رژ گونه Natural Blush بلک دایموند مای پوست را خشک نمی‌کند و روی پوست نمی‌ماسد.

 

 

بهترین رژ گونه

 

کاهش التهاب و افزایش آرامش پوست از دیگر ویژگی‌های مهم بهترین رژ گونه است و به این طریق حساسیت نسبت به مواد آلرژی‌زا از بین می‌رود. حساسیت پوستی عوارض ناخوشایندی همچون تورم، سوزش و خارش و در بهترین حالت قرمزی را به همراه دارد و یک محصول ضد حساسیت التیام بخش آن است. رژ گونه Natural Blush بلک دایموند مای اثر چربی ندارد و جاذب چربی است. به همین علت جلوی براق شدن پوست را می‌گیرد و میکاپ را تا ساعات زیادی فیکس می‌کند. این محصول 6 رنگ متنوع دارد.

 

 

 

در انتها

ممکن است تصور کنید که رژ گونه و چگونگی کیفیت آن اهمیت زیادی ندارند، اما اگر کمی تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر میکاپ کنید می‌فهمید که این وسیله آرایشی از چه اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حتی اگر آرایش کردن را دوست نداشته باشید، با استفاده از بهترین رژ گونه چهره شما دلربا و خوش رنگ‌تر می‌شود. ترفند مصرف یک محصول آرایشی برای کسانی که اهل آرایش کردن نیستند همیشه جواب می‌دهد. برای مثال فقط رژ، ریمل یا رژ گونه بزنید. بهترین رژ گونه باعث درخشیدن چره شما و افزایش میزان جذابیت آرایش شما می‌شود. اگر تا به حال از محصولات بی‌کیفیت استفاده کرده اید این لیست 4 تایی راهنمای خوبی برای شما است.