مگ نگار

مجله اینترنتی آموزش های لوازم آرایشی و بهداشتی

مگ نگار

مجله اینترنتی آموزش های لوازم آرایشی و بهداشتی

کرم ضد آفتاب رنگی و کنترل چربی بژ تیره (پوست مختلط تا چرب) امتیازدهی 5.00 از 5 در 1امتیازدهی مشتری(د

نقد و بررسی : کرم ضد آفتاب رنگی و کنترل چربی بژ تیره (پوست مختلط تا چرب)

هم ضدآفتابه هم به پوستت رنگ می‌ده!

محافظ پوست دربرابر اشعه‌های UVA و UVB آفتاب
دارای طیف رنگی متناسب با پوست‌های روشن و تیره
محافظ پوست دربرابر اثرات آلودگی هوا
ضدالتهاب و قرمزی پوست
دارای پوشش طبیعی و مات
کنترل چربی و آبرسان پوست

جلوگیری از پیری با دفع اشعه‌های مضر!

اگر فکر می‌کنید ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راهکار پیش‌ روی شما برای در امان ماندن از اشعه‌های مضر خورشید، قهر کردن با آفتاب است، سخت در اشتباهید! با دوری از این منبع شگفت‌انگیز به هیچ‌وجه نمی‌توان به خوبی زندگی کرد، چون حال خوش‌تان را مدیونش هستید. اما برای مراقبت و محافظت از سطح پوست و کنترل سطح چربی آن، باید «کرم ضدآفتاب رنگی» بزنید.
کرم‌های ضدآفتاب رنگی تراست با SPF50+ از مرغوب‌ترین و جدیدترین مواد اولیه موثره دارای حداکثر حفاظت دربرابر پرتوهای مضر خورشید ساخته شده‌اند؛ این کرم با وجود بهره‌مندی از بافتی سبک، دربرابر آسیب‌های وارده توسط نور خورشید به خوبی از پوست محافظت و با مهار رادیکال‌های آزاد از تخریب سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین با مصرف این محصول، بدون بسته شدن منافذ پوستی و ایجاد خلل در تنفس سلول‌های پوستی، ضمن کنترل چربی، پوست‌تان آبرسانی می‌شود.
روش مصرف: 20 دقیقه پیش از قرارگیری دربرابر نور خورشید به مقدار کافی از این کرم را روی پوست تمیز خود قرار داده و ماساژ دهید. در ضمن به شما توصیه می‌کنیم تا هر دو ساعت یک‌ بار کرم ضدآفتاب خود را تمدید کنید..

.
امروز می‌خوایم یه محصول جدید از برند تراست رو بهتون معرفی کنیم. کرم ضدآفتاب رنگی و کنترل چربی تراست.
این محصول علاوه بر این که از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کنه، لک‌ها و تیرگی‌هاتون رو هم می‌پوشونه و به پوستتون رنگ میده.
.
.
این کرم با داشتن درماپیور اچ پی در ترکیباتش از ترشح اضافی سبوم جلوگیری می‌کنه و قرمزی و التهاب پوست رو کاهش میده و منافذ اون رو کوچیک‌تر می‌کنه.
این کرم با SPF50 از نفوذ اشعه‌های UVA و UVB به پوست جلوگری می‌کنه و نمیذاره آلودگی هوا به صورتتون آسیب بزنه.
.
.
در ضمن این ضدآفتاب تو سه رنگ بژ روشن، بژ طبیعی و بژ تیره تولید میشه.
.
.

ویژگیتوضیحات
حجم40 میل
فرم محصولکرم
جنسیت مصرف کنندهعمومی
نوع پوستمختلط تا چرب
کاربردمحافظت از پوست دربرابر اشعه‌های ماورابنفش خورشید و اثرات آلودگی هوا روی آن با خاصیت ضدالتهاب و قرمزی پوست، کنترل‌ چربی و آبرسانی پوست
نحوه مصرف20 دقیقه پیش از قرارگیری دربرابر نور خورشید به مقدار کافی از این کرم را روی پوست تمیز خود قرار داده و ماساژ دهید.
مواد موثرهدرماپیور اچ پی، سیم کالمین، بیزابولول، ویتامین ای، نیاسینامید
شرایط نگهداریدور از دسترس اطفال و نور مستقیم خورشید و در جای خشک و خنک
نوع بسته بندیجعبه، تیوبی
مدت انقضا3 سال
تاییدیهSwiss Fine Cosmetic
شماره تاییدیه1905
شماره پروانه بهداشت48/ظ/1290

 

آموزش آرایش گریم صورت مرحله به مرحله برای افراد مبتدی

آموزش آرایش گریم صورت مرحله به مرحله برای افراد مبتدی

انسان همیشه به دنبال این بوده است تا زیبایی ظاهری خود را بیشتر کند. چنین مسئله ای در روز عروسی هر کس پر رنگ تر می شود. در این روز هر کس دوست دارد، زیباترین چهره ممکن را داشته باشد. در چنین مواقعی یک آرایش گریم صورت خوب و حرفه ای می تواند، چهره را خیلی زیباتر از آن چه که هست، نشان دهد. اما آیا می دانید، با دانستن برخی از اطلاعات اولیه در خصوص گریم صورت، خودتان هم می توانید، این کار را انجام دهید؟ ما در ابتدای این مقاله به اموزش گریم عروس مرحله به مرحله پرداخته ایم و پس از آن نیز توضیح مختصری در مورد نحوه گریم کردن صورت آقایان داده ایم.

آموزش گریم صورت عروس

در این بخش از مقاله به آموزش گریم صورت عروس می پردازیم.

مرحله اول: تشخیص نوع پوست

قبل از هر کاری حتی قبل از فراهم کردن وسایل و لوازم مورد نیاز برای گریم کردن صورت، باید نوع پوست صورت خود را بشناسید. یعنی باید تشخیص دهید پوست صورتتان از نوع چرب، خشک، معمولی و … است. تشخیص نوع پوست در آرایش گریم صورت اهمیت زیادی دارد؛ چرا که اگر پوست چرب باشد، باید پیش از هر کاری، چربی آن به کمک شیر پاک کن، دستمال مرطوب و… گرفته شود. اگر پوست خشک باشد، برای این که مواد به خوبی روی آن بخوابد، باید از ماسک های آبرسان استفاده نمود. فقط پوست معمولی است که هیچ مشکلی ندارد و بدون هیچ کاری آماده آرایش گریم صورت است. علاوه بر این، تشخیص نوع پوست به انتخاب بهترین کرم پودر گریم عروس هم کمک زیادی می کند.

آموزش گریم صورت عروس

با یادگیری ترفندهای گریم صورت می توانید تمام ایرادات و نقاط ضعف صورتتان را رفع کنید و چهره ای زیبا و طبیعی تر داشته باشید.

مرحله دوم: معرفی بهترین لوازم گریم صورت

پیش از هر کاری لازم است تا وسایلی که برای آرایش گریم صورت لازم دارید را آماده کنید. به همین منظور ما در این بخش سعی کرده ایم تا شما را با مهم ترین وسایل گریم صورت عروس آشنا سازیم.

  • پرایمر: پرایمر کمک می کند تا پوست شما پس از آرایش گریم صورت ، صاف به نظر برسد و آرایشتان در تمام طول روز تکان نخورد.
  • کرم پودر: یکی از مهم ترین لوازم گریم عروس کرم پودر است که در انتخاب آن باید به نوع پوست و رنگ آن توجه کنید. همچنین کرم هایی در بازار هستند که با نام کرم های مخصوص گریم عروس شناخته شده اند و می توانید، به راحتی آن ها را تهیه کنید.
  • کانسیلر: کانسیلر یکی از ضروری ترین لوازم گریم صورت زنانه است که برای محو کردن آکنه، لک و تیرگی های پوستی در آرایش گریم صورت به آن احتیاج دارید.
  • هایلایتر: هایلایتر یکی دیگر از وسایل مورد نیاز گریم عروس است که به برجسته سازی برخی نقاط صورت کمک می کند.
  • پالت های کانتورینگ: پالت های کانتورینگ معمولا حاوی دو یا چند رنگ هستند و در همه آن ها حداقل یک رنگ خیلی روشن و خیلی تیره وجود دارد، که هم رنگ روشن و هم رنگ تیره در آرایش گریم صورت به کارتان می آیند. در صورت عدم دسترسی به این رنگ ها می توانید از سایه ی چشم قهوه ای و بژ استفاده کنید.
  • اسپری فیکس (فیکساتور): اسپری فیکس به تثبیت گریم شما در طول روز کمک می کند.
  • انواع براش آرایشی: براش های مورد نیاز شما در آرایش گریم صورت شامل براش صورت (برای استفاده پایه)، براش کوچک زاویه دار و کرکی (برای کانتورینگ)، براش فن (برای هایلایت) و یک پد آرایشی است. این براش ها را برای یک گریم ساده صورت هم احتیاج خواهید داشت.

بهترین لوازم گریم صورت

مرحله سوم: آماده سازی پوست

اولین مرحله در آموزش گریم صورت عروس ، آماده سازی پوست است. در این مرحله باید صورت خود را با استفاده از یک شوینده ملایم بشویید، تا تمام آلودگی ها و مواد آرایشی از روی صورتتان پاک شود. سپس از کرم های مرطوب کننده صورت استفاده کنید. کرم مرطوب کننده باعث می شود تا کانسیلر و پودرهای پوشاننده صورت بهتر روی پوست صورت شما بخوابند و از پوسته شدن پوست صورت شما هم جلوگیری می کند.

آماده سازی پوست

مرحله چهارم: استفاده از پرایمر

داشتن یک آرایش گریم صورت حرفه ای بدون استفاده از پرایمر ممکن نیست. پرایمر کمک می کند تا پوستتان صاف ‌تر شود و به دنبال آن صورتتان ظاهر طبیعی‌ تری پیدا کند. همچنین استفاده از پرایمر باعث افزایش دوام و ماندگاری آرایش روی صورتتان می ‌شود؛ به نحوی که آرایش در تمام طول روز روی صورتتان می‌ماند. بنابراین پس از این که پوست خود را مرطوب کردید، اندازه یک سکه کوچک از پرایمر را روی براش یا اسفنج آرایشی یا نوک انگشتتان بزنید و کل پوست صورتتان را با آن کاور کنید.

استفاده از پرایمر

مرحله پنجم: کانسیلر بزنید

پس از آماده سازی پوست و قبل از مراحل گریم عروس ، وقت آن است تا هر گونه حلقه تیره دور چشم، جوش صورت، خال، جای زخم و جوش، تاتو و هم چنین لک و کک و مک صورت را به کمک کانسیلر محو کنید. بهترین کانسیلرهایی که می توانید برای آرایش گریم صورت عروس از آن ها استفاده کنید، کانسیلرهایی هستند که تناژ زرد رنگ دارند و مشابه رنگ پوست هستند. توجه داشته باشید که اگر برای پخش کردن کانسیلر در اطراف چشم از انگشت استفاده کنید، گریم ظریف تری خواهید داشت.

 مرحله ششم: کرم پودر بزنید

در مرحله ششم از مراحل گریم صورت ، پس از آن که تمام تیرگی ها و ناهماهنگی های صورت با کانسیلر پوشانده شد، باید کل صورت را کرم پودر بزنید تا پوستتان یکدست شود. دقت کنید که رنگ کرم پودر باید متناسب با رنگ پوست باشد تا زیر سازی پوست طبیعی به نظر برسد. کرم پودر را می توان هم با براش و هم نوک انگشتان به پوستتان بزنید. فقط باید توجه داشته باشید که آن را تا جایی که کاملا روی صورتتان محو شود، با حرکات ضربه ‌ای به صورت بزنید.

مراحل گریم صورت

مرحله هفتم: استفاده از هایلایتر

وقتی کرم پودر زدید، همه صورتتان رنگ یکنواختی پیدا می‌کند. حال وقت آن است تا به کمک هایلایتر مناطقی از صورتتان را برجسته کنید. بالا یا روی استخوان گونه، پایین استخوان ابرو، وسط کمان لب بالایی و امتداد پل بینی مناطقی هستند که باید هایلایت شوند. علاوه بر آن گوشه ‌های چشم هایتان را هم می توانید، برای درشت تر نشان دادن آن، مقدار کمی هایلایتر بزنید.

مرحله هشتم: تشخیص انواع چهره برای گریم صورت

پس از تشخیص نوع پوست، حال زمان تشخیص نوع صورت فرا می رسد. توجه داشته باشید، هر نوع صورت، گریم مختص به خود را می طلبد. این بدین معنی است که روش گریم صورت هیچ کس کاملا شبیه به دیگری نیست و تکنیک گریم صورت گرد با گریم صورت بیضی کاملا متفاوت است. به همین دلیل است که تشخیص نوع چهره، قبل از شروع گریم صورت نه تنها در گریم صورت عروس بلکه در آموزش خودآرایی گریم صورت هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به انواع صورت و روش گریم هر کدام خواهیم پرداخت.

توجه داشته باشید که هر فرم صورتی، گریم مخصوص به خودش را دارد. از این رو بهتر است ابتدا فرم صورت خود را تشخیص دهید و سپس به آرایش گریم صورت خود بپردازید.

انواع فرم صورت

انواع فرم صورت و طریقه گریم آن چگونه است؟

  • فرم صورت قلبی: اولین فرم صورتی که می خواهیم به آن بپردازیم، صورت قلبی است. در فرم صورت قلبی، پیشانی پهن، استخوان های گونه بلند، چانه بلند و نوک تیز و صورت نیز به شکل مثلث برعکس است. در آرایش گریم صورت افرادی که صورت قلبی دارند، چون پیشانی شان بلند است، باید قسمت های شقیقه را تیره کنید تا پیشانی کوچک تر دیده شود. برای گریم گونه هم درست زیر استخوان گونه باید تیره شود. چون در این نوع صورت، چانه کشیده است، برای گریم چانه باید دو طرف آن را مثل یک خط افقی در نظر گرفته و کانتور کنید. وسط پیشانی و روی تیغه ی بینی، نقاطی است که در صورت های قلبی باید روشن شوند.
  • فرم صورت گرد: دسته دوم کسانی هستند که صورتی گرد دارند. این افراد عرض و طول صورتشان تقریبا هم اندازه و گونه هایشان قدری پهن تر است. برای گریم صورت گرد باید از کناره های صورت به سمت پایین، خط تیره ی اریب بکشیم تا صورت کشیده تر دیده شود. علاوه بر آن شقیقه ها هم باید تیره شود، ولی وسط پیشانی و روی استخوان گونه روشن شود.
  • فرم صورت مربع: در صورت مربعی شکل، خط پیشانی، استخوان گونه و فک تقریبا هم اندازه هستند. برای آرایش گریم صورت این نوع چهره و برای گرد تر نشان دادن صورت باید شقیقه ها و استخوان فک تیره شود.
  • فرم صورت مثلثی: در صورت های مثلثی، خط فک از استخوان گونه ها بزرگ تر ولی پیشانی از گونه ها باریک تر است. برای گریم این نوع صورت باید وسط پیشانی و استخوان فک تیره و شقیقه ها و روی گونه روشن تر شود.
  • فرم صورت کشیده: در صورت های کشیده، چانه و پیشانی بلند و کشیده بوده و عرض صورت کم تر از طول آن است. آموزش گریم صورت کشیده به این شکل است که باید وسط پیشانی، زیر استخوان گونه و چانه تیره شده، ولی روی استخوان گونه خط افقی روشن کشیده شود.
  • فرم صورت بیضی: ایده آل ترین فرم صورت را آن هایی دارند، که صورتشان بیضی شکل است. گریم صورت بیضی کار سختی نیست و آن چنان نیازی به کانتور و اصلاح صورت ندارد، فقط برای فرم دهی بیشتر به گونه ها میتوان زیر گونه را تیره کرد.
  • فرم صورت الماسی: صورت های الماسی شکل کاملا زاویه دار بوده و همانند لوزی هستند. به این صورت که گونه ها پهن و چانه و پیشانی باریک است. برای گریم این نوع صورت باید وسط پیشانی و چانه تیره شود.

میکاپ انواع صورت

نحوه گریم کردن بینی

یکی از دغدغه های بزرگ خانم ها، فرم بینی آن هاست. ما در این قسمت با آموزش آرایش گریم صورت ، مشکل خانم هایی که بینی بزرگ و دراز یا گوشتی دارند را حل می کنیم. برای گریم بینی باید از پالت کانتور خود رنگی که دو تا سه درجه از رنگ پوستتان تیره تر است را بردارید و در دو طرف پل بینی، یک خط صاف و نازک از بالا تا پایین بکشید. دقت کنید که این خط نازک را از بالا به نزدیکی ابتدای ابروها و از پایین به نوک بینی امتداد دهید. اگر بینی پهنی دارید و پره های بینی تان هم پهن و بزرگ است، انتهای خط تیره ای که در کناره های پل بینی کشیدید را تا روی پره های بینی هم ادامه دهید. اگر نوک بینی تان از زیر حالتی افتاده دارد، تنها کافی است، زیر بینی را هم به شکل هفت، خط تیره ای بکشید. پس از آن براشی که سری کوچکی دارد را به رنگ روشن تری آغشته کنید و به کمک آن فاصله بین دو خط کانتور تیره را روشن کنید. در پایان نیز نوک بینی را هم خیلی کوچک و ظریف روشن کنید. توجه داشته باشید که گریم بینی با کانسیلر تیره و روشن هم امکان پذیر است. در صورتی که پالت کانتور در دسترس شما نیست، می توانید از کانسیلر کمک بگیرید.

گریم بینی با کانسیلر

در آرایش گریم صورت هر جایی که می خواهیم برجسته تر و بزرگ تر دیده شود را سایه روشن می زنیم و هر جا که می خواهیم کوچک تر نشان داده شود، سایه های تیره تر کار می کنیم.

نحوه گریم کردن لب ها

یکی از مهم ترین مراحل گریم عروس ، گریم لب بوده و هدف از گریم لب ها برجسته نشان دادن آن هاست. در این مرحله ابتدا باید با استفاده از یک بالم لب یا روغن لب تمام پوست لب ها را مرطوب کنید. سپس به کمک یک کانسیلر یا هایلایتر قسمت هفت بالای لب را روشن نمایید. این کار کمک می کند تا لب بالا پرحجم تر نشان داده شود. پس از آن نیز قسمت وسط پایین لب را تیره کنید تا خطای دید ایجاد شود و چنان به نظر برسد که لب روی پوست سایه انداخته است. حالا زمان خط لب و رژ لب زدن است. در پایان نیز وسط لب خود را با هایلایتر براق تر کنید.

میکاپ لب ها

مرحله نهم: محو کردن خطوط تیره و روشن

وقتی با توجه به فرم صورتتان خط های تیره و روشن را روی صورتتان کشیدید، زمان آن است تا این خطوط را ترکیب یا محو کنید. در این مرحله از آرایش گریم صورت که بسیار هم مهم است، باید یک پد آرایشی کوچک تخم مرغی به دست بگیرید و با سر تیز آن به صورت ضربه ای، روی مرز خط ها بزنید تا آن ها از بین بروند. در این مرحله نهایت دقت را به کار بگیرید تا بتوانید، خطوط تیره و روشن را فقط در جای خودشان محو کنید. به هیچ عنوان نباید رنگ به قسمت های دیگر صورت پخش شود. این مرحله از آرایش گریم صورت مرحله سخت و حساسی است و اگر به درستی انجام شود، می تواند، زیباترین گریم صورت را در اختیار شما بگذارد.

یکی از مهم ترین مراحل آرایش گریم صورت، محو کردن رنگ ها در هم است. دقت کنید، هیچ خط و سایه ای که مصنوعی به نظر برسد، نباید وجود داشته باشد.

مرحله دهم: استفاده از فیکساتور

در آخرین مرحله از آرایش گریم صورت باید از فیکساتور استفاده کنید. بعد از به کارگیری فیکساتور در گریم تخصصی، آرایش صورت به هیچ عنوان پاک نمی شود، مگر آن که با شوینده آن را بشویید.

فیکس کننده آرایش صورت

در پایان این بخش چندین عکس گریم صورت عروس را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای مشاهده این تصاویر که هر کدام جدیدترین مدل گریم صورت عروس هستند، با ما همراه باشید.

میکاپ عروس

میکاپ عروس

آرایش عروس

گریم عروس

میکاپ عروس

آموزش گریم صورت مردانه

پس از اینکه با مراحل گریم عروس آشنا شدید، قصد داریم تا در ادامه این مطلب، نحوه آرایش گریم صورت مردانه را هم به شما آموزش دهیم. در ابتدا لازم است بدانید، گریم صورت آقایان همانند گریم صورت خانم ها نیست. بنابراین وسایل گریم صورت مردانه هم نباید همانند وسایل گریم زنانه باشد. برای گریم صورت آقایان به محصولات کاملا سبک و در عین حال قوی نیاز است تا بتواند تنها عیب های صورت نظیر جای جوش، لک ها و سیاهی های اطراف چشم را بپوشاند و نتیجه نهایی نامحسوسی داشته باشد. برای آرایش گریم صورت آقایان ابتدا باید عیوب صورت مانند جای جوش ها و تیرگی ها را به کمک کانسیلر محو کرد و پس از آن با استفاده از کرم های پوشاننده سبک که تناژ رنگی نزدیکی به رنگ پوست فرد دارند، سطح پوست را یک دست کرد. توجه داشته باشید که در گریم صورت آقایان رنگ کرم پودر باید بیشترین نزدیکی را به رنگ پوست طبیعی فرد داشته باشد تا نتیجه گریم کاملا طبیعی دیده شود. پس از آن نیز می توان اندازه و فرم بینی فرد را با استفاده از سایه های روشن و تیره، گریم کرد تا بینی کوچک تر و صاف تر به نظر بیاید.

میکاپ آقایان

آرایش گریم صورت آقایان کاملا متفاوت با خانم ها بوده و بایستی چنان زیرکانه انجام شود که در آخر تنها با یک ظاهر مرتب و اصلاح شده روبه رو شویم.

سوالات متداول در خصوص نحوه گریم کردن

در بخش پایانی این مطلب با ما همراه باشید. در این بخش به سه مورد از رایج ترین سوالات در خصوص نحوه گریم کردن پاسخ خواهیم داد.

چگونه صورت خود را گریم کنیم ؟

برای این که بتوانید، صورت خود را گریم کنید، در قدم اول لازم است، فرم صورتتان را بشناسید و سپس با کمک سایه روشن و سایه تیره به گریم کردن صورت خود بپردازید. ما در این مقاله به صورت مفصل به آموزش آرایش گریم صورت پرداخته ایم.

تفاوت گریم با میکاپ در چیست؟

در میکاپ، آرایشگر بیشتر روی اصلاح رنگ و لعاب صورت و طرح و مدل آن تاکید دارد و رنگ چهره و اجزای صورت را تغییر می دهد، یا به آن رنگ می افزاید. اما در گریم تمام تمرکز آرایشگر روی اصلاح فرم صورت و متعادل سازی برجستگی ها، فرو رفتگی ها و زوایای صورت است.

آیا می توان بدن را هم گریم کرد؟

بله، شما می توانید از تکنیک های گریم برای بدن نیز استفاده کنید. برای گریم کردن بدن باید روی استخوان ترقوه را رنگ تیره و زیر آن را رنگ روشن تر بزنید. برای باریک تر نشان دادن گردن هم کافی است، روی گردن و زیر غبغب خطوط موازی تیره ای بکشید و سپس آن ها را به خوبی محو کنید. تمام این کارها به شما کمک می کند تا بالا تنه خود را استخوانی و کشیده تر جلوه دهید.

 

بهترین روش های خانگی و پزشکی برای درمان افتادگی پوست صورت

درمان افتادگی پوست

افتادگی پوست با افزایش سن یک امر اجتناب ناپذیر است. با افزایش سن پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. همین امر زمینه ساز شل شدن و افتادگی پوست است. در کنار پیرشدن عوامل دیگری مانند آسیب خورشید، سیگار کشیدن، تغییرات ناگهانی وزن می تواند روی شل شدگی پوست تاثیر بگذارد. خوشبختانه برای درمان افتادگی پوست راه های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانیم این افتادگی را به حداقل برسانیم یا پوست شل شده و افتاده را دوباره به حالت اول باز گردانیم. اگر دوست دارید با این روش ها آشنا شوید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

قبل از بررسی روش های درمان شل شدن پوست صورت دلایلی که باعث این اتفاق می شود را با هم مرور می کنیم:

علت افتادگی پوست

پوست صورت به دلایل مختلفی دچار افتادگی می شود که از مهم ترین دلایل افتادگی پوست صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سن
  • قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت طولانی
  • کاهش وزن سریع و غیر اصولی
  • استرس
  • استعمال دخانیات
  • مصرف بیش از حد الکل
  • آلودگی هوا
  • تغذیه نامناسب
  • بارداری
  • ژنتیک
  • عوامل محیطی مانند کار در شرایط یا محیط های خاص

 

درمان خانگی افتادگی پوست صورت

روش های خانگی زیادی برای درمان افتادگی پوست وجود دارد، اعم از استفاده از ماسک صورت، ماساژ صورت و درمان با ورزش که در ادامه به بررسی تمامی این روش ها می پردازیم.

ژل آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا برای پوست بی شمار است. ژل آلوئه ورا به واسطه داشتن اسید مالیک در ترکیبات خود به درمان افتادگی پوست صورت و بهبود قابلیت ارتجاعی آن کمک می کند. به علاوه آلوئه ورا مرطوب کننده خوبی برای پوست است.

برای درمان افتادگی پوست با ژل آلوئه ورا مقداری از آن را به صورت و گردن خود بمالید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعد با آب ولرم بشویید. برای اثر بخشی بهتر و سریع تر هر روز از این ماسک استفاده کنید.

همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری سس مایونز مخلوط کنید. مخلوط حاصل را روی صورت و گردن تان قرار دهید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. بعد از گذشت زمان مذکور پوستتان را با آب گرم بشویید و سپس مقداری آب سرد روی آن بریزید. این روش را یک بار در هفته به منظور درمان شلی پوست انجام دهید.

ژل آلوئه ورا

عسل

عسل به دلیل داشتن خواص آبرسانی، ضدپیری و آنتی اکسیدانی قوی به درمان افتادگی پوست کمک می کند.

برای درمان افتادگی پوست صورت با عسل 2 یا 3 قاشق چای خوری از آن را با چند قطره روغن زیتون و آبلیمو ترکیب کنید. آن را روی پوست صورت و گردن قرار دهید. صبر کنید تا خشک شود و سپس با آب گرم بشویید. برای کسب بهترین نتیجه این ماسک را یک یا دو بار در روز استفاده کنید.

همچنین می توانید 2 یا 3 قاشق چای خوری عسل را با نصف قاشق غذاخوری خامه ترش و نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه ترکیب کنید‌‌. این ماسک خانگی را روی صورت بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید و کمی هم آب سرد به صورتتان بزنید. بهتر است این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

عسل برای افتادگی پوست

توت فرنگی

توت فرنگی نقش یک سفت کننده طبیعی را برای پوست ایفا می کند، به همین دلیل درمان خوبی برای افتادگی پوست است‌. همچنین توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان است که به تقویت کلاژن سازی پوست کمک می کند.

الیاف کلاژن باعث حفظ نرمی و سفتی پوست می شود‌.

به علاوه توت فرنگی دارای اسیدهای آلفاهیدروکسی است که با پیری پوست مبارزه می کنند.

در اینجا، دستورهای دقیق استفاده از توت فرنگی برای درمان افتادگی پوست گردن و صورت آمده که می توانید در خانه انجام دهید:

2 یا 3 عدد توت فرنگی رسیده را له کنید و با 2 قاشق چای خوری عسل و همان اندازه ماست ترکیب کنید. این مخلوط را بر پوست افتاده صورت و گردن بمالید. بگذارید 5 دقیقه بماند و بعد با آب ولرم بشویید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب این کار را یک بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید.

برای درمان سریع تر افتادگی پوست می توانید توت فرنگی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

خواص توت فرنگی برای جوانسازی پوست

پودر قهوه

کافئین موجود در قهوه، با از بین بردن رطوبت بیش از حد پوست و رسوبات چربی هم باعث نرمی پوست می شود، هم به سفت شدن آن کمک می کند. قهوه همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که با پیری پوست مبارزه می کنند. دانه های درشت قهوه و شکر از بهترین لایه بردارهای طبیعی هستند که پوست را لایه برداری می کنند و باعث سفت تر و کشیده تر شدن آن می شوند. یکی از خواص روغن نارگیل نیزآبرسانی پوست است به همین خاطر پیشنهاد می کنیم این روغن را هم به ترکیب شکر و قهوه اضافه کنید.

توجه داشته باشید، پودر قهوه آماده که در بازار موجود است، طی فرآیند تولید دچار تغییر می شود. در نتیجه خاصیت خود را از دست می دهد و برای درمان افتادگی پوست اثری نخواهد داشت. بنابراین بهتر است دانه قهوه را در منزل آسیاب کنید.

برای تهیه این ماسک به 1/4 فنجان پودر قهوه، 1/4 فنجان شکر قهوه ای، 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون و نصف قاشق چای خوری دارچین نیاز دارید.

روغن نارگیل را روی حرارت بگذارید تا ذوب شود. سپس اجازه دهید به دمای اتاق برسد. سایر مواد گفته شده را با هم ترکیب کنید و بعد روغن نارگیل خنک شده را به آن ها بیفزایید و به خوبی با هم ترکیب کنید. پوستتان را چند دقیقه با مخلوط به دست آمده ماساژ دهید و در آخر آن را با آب ولرم بشویید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب یک تا دوبار در هفته این کار را انجام دهید.

ماسک قهوه برای پوست

ماست

ماست یکی دیگر از بهترین درمان های طبیعی افتادگی پوست است. ماست دارای اسید لاکتیک است که منافذ پوست را منقبض و آن را سفت و محکم می کند. به علاوه با استفاده منظم از این ماسک پوستتان درخشان و براق خواهد شد.

برای درمان افتادگی پوست با ماست دو قاشق غذاخوری از آن را با چند قطره آب لیمو ترش مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت بمالید. 10 دقیقه پوستتان را ماساژ دهید و پنج دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را با آب بشویید. برای رفع افتادگی پوست این کار را سه تا چهار بار در هفته انجام دهید.

ماست برای سفت شدن پوست

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین آلبومین است و در بازگرداندن قابلیت ارتجاعی پوست موثر است. همچنین تخم مرغ سلول های پوست را بازسازی می کند و باعث طراوت و شادابی آن می شود. عسل نیز مانند یک مرطوب کننده طبیعی، رطوبت پوست را حفظ می کند و اثر جوان سازی و طراوت را بر پوست دارد. این ماسک یک روش مطمئن برای درمان شلی پوست صورت است.

برای تهیه این ماسک به یک عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید‌‌. مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید. ماسک شما به همین راحتی آماده شد. آن را روی صورت بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. بعد از گذشت زمان مذکور صورت خود را با آب بشویید. برای درمان افتادگی پوست از این ماسک سه بار در ماه استفاده کنید.

سفیده تخم مرغ برای افتادگی پوست

ماسک آرد برنج و کلم

برگ کلم می تواند به شکل موثری با چروک ها و افتادگی پوست مبارزه کند. روغن زیتون یا روغن بادام مرطوب کننده های طبیعی پوست هستند که پوست را به خوبی مرطوب می کنند. در اینجا دستور دقیق استفاده از این ماسک برای درمان افتادگی پوست در خانه آمده است:

موادی که برای تهیه ماسک نیاز دارید شامل 2-3 برگ کلم، 2 قاشق غذاخوری آرد برنج و چند قطره روغن بادام یا روغن زیتون است‌. افرادی که پوستشان چرب است، می توانند از این روغن ها صرف نظر کنند. در صورت تمایل می توانید سفیده تخم مرغ را هم اضافه کنید.

ابتدا برگ های کلم را چرخ کنید تا به شکل خمیر شود. بعد آن را با روغن زیتون یا روغن بادام و آرد برنج ترکیب کنید. ماسک شما آماده است آن را بر صورت خود بگذارید و صبر کنید تا خشک شود. در آخر صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک آرد برنج و کلم

خاک رس

خاک رس یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان شلی و افتادگی پوست صورت است. این ماده به غیر از درمان افتادگی پوست خواص دیگری هم برای پوست دارد: از جمله افزایش گردش خون، پاکسازی سموم پوستی، تصفیه کردن بافت های پوست، تنظیم چربی پوست و بستن منافذ باز پوست.

برای تهیه این ماسک به 2 قاشق غذاخوری خاک رس سبز یا پودر رس بنتونیت و 1 قاشق چای خوری پودر شیر خشک نیاز دارید.

خاک رس و شیر خشک را با هم ترکیب کنید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا خمیری نرم حاصل شود. این ماسک را روی گردن و صورت خود بگذارید و اجازه دهید تا خشک شود. پس از گذشت 20 دقیقه پوست خود را بشویید. با یک حوله صورت خود را خشک کنید و در آخر صورتتان را با یک مرطوب کننده مناسب مرطوب کنید. برای درمان افتادگی پوست بدن یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

هشدار: حرکت کردن، حرف زدن، اخم کردن و خندیدن هنگامی که ماسک روی صورتتان قرار دارد، ممکن است باعث بروز چین و چروک شود. پس زمانی که ماسک روی صورتتان است بی حرکت باشید.

ماسک خاک رس

ماسک خیار

ماسک خیار برای درمان پوست شل و افتاده صورت، انتخاب خوبی است. خیار یک تونر طبیعی به شمار می آید و می تواند افتادگی پوست را جبران کند و آن را جوان و با طراوت سازد.

در ادامه با چند روش درمان خانگی افتادگی پوست با خیار آشنا خواهید شد:

  • ابتدا نصف یک خیار را با رنده ریز رنده کنید و روی یک صافی فشار دهید تا آبش گرفته شود. سپس آن را بر روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید تا خشک شود. بعد صورتتان را با آب سرد بشویید. این روش را روزی یک بار انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.
  • همچنین می توانید 1 قاشق غذاخوری ماست ساده را با خیار رنده شده مخلوط کنید. این مخلوط را 10 تا 15 دقیقه روی صورت بگذارید و بعد آن را با آب ولرم بشویید. بهتر است این کار را چندین بار در هفته انجام دهید.
  • روش دیگر به این صورت است که می توانید 2 قاشق غذاخوری عصاره خیار را با یک سفیده تخم مرغ و 3 الی 4 قطره روغن ویتامین E مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را روی پوست صورت و گردن پخش کنید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. برای داشتن پوستی سفت و کشیده می توانید از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

ماسک خیار

گوجه فرنگی

یکی دیگر از راههای درمان افتادگی پوست صورت استفاده از آب گوجه فرنگی است. آب گوجه فرنگی تسکین دهنده پوست صورت است. این ماده یک تونر طبیعی است که افتادگی پوست را رفع می کند. همچنین گوجه فرنگی دارای آنتی اکسیدان هایی است که پوستتان را درخشان و شفاف می کنند.

آب گوجه فرنگی را بگیرید و با پنبه به پوست بمالید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را با آب بشویید. برای اثر گذاری بهتر و سریع تر این کار را دوبار در روز تکرار کنید.گوجه فرنگی

 

درمان افتادگی پوست صورت با ماساژ

یکی دیگر از راه های بسیار موثر در درمان افتادگی پوست صورت، ماساژ است. ماساژ صورت، گردش خون را تحریک می کند و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. ماساژ صورت را می توانید به راحتی در خانه و با استفاده روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل، آووکادو، روغن بادام و… انجام دهید. 

درمان افتادگی پوست با ماساژ

درمان افتادگی پوست صورت با ورزش

در ادامه به معرفی چندین حرکت ورزشی برای رفع افتادگی پوست صورت می پردازیم. این ورزش ها، گردش خون را افزایش می دهند و با افزایش گردش خون سلول ها به خوبی از مواد معدنی و ویتامین ها موجود در خون تغذیه می کنند و نتیجه این امر داشتن پوستی سفت و کشیده خواهد. همچنین این حرکت ها از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کنند.

بهتر است این ورزش های مخصوص را 3-5 بار در هفته و هر بار 20 دقیقه انجام دهید تا شلی و افتادگی پوستتان درمان شود‌.

ورزش لبخند نرم

این ورزش به درمان افتادگی پوست به خصوص گونه ها کمک می کند.

ابتدا دندان هایتان را با لب ها بپوشانید به طوری که دهنتان به شکل o درآید. اکنون سعی کنید در همین حالت لبخند بزنید به صورتی که دندان ها پیدا نشوند‌. در همان حالی که لبخند می زنید، با انگشت اشاره چانه را بالا و پایین کنید‌. بهتر است این عمل را دوبار تکرار کنید.

ورزش سفت کردن پیشانی

این ورزش به رفع چروک پیشانی و برای درمان افتادگی پوست در این ناحیه موثر است.

انگشتان دو دست را از محل رویش مو تا ابروها، موازی هم قرار دهید. انگشتان را آرام به طرفین پیشانی بکشید. اندکی فشار به پیشانی وارد کنید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

انگشتان دو دست را از ناحیه رشد مو تا ابرو به صورت موازی با هم قرار دهید. به آرامی انگشتان را به دو طرف پیشانی بکشید و فشار ملایمی وارد کنید. این عمل را 10 بار تکرار کنید.

ورزش درمان افتادگی پوست لب

این ورزش مناسب برای درمان افتادگی پوست لب است‌.

صاف بنشینید و لب هایتان را هم فشار دهید. انگشت اشاره را روی وسط لب ها بگذارید و کمی فشار دهید. سپس انگشتتان را از لب ها دور کنید و دوباره لب ها را فشار دهید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب این تمرین را دوبار در روز هر بار به مدت 30 ثانیه انجام دهید.

روش های مدرن درمان افتادگی پوست

در صورتی که روش های درمان خانگی کارساز نبود می توانید از روش های مدرن استفاده کنید. برخی از این روش ها را در اینجا به شما معرفی می کنیم:

لیزر درمانی

برخی افراد بهترین درمان افتادگی پوست صورت را لیزر درمانی می دانند. در این روش کلاژن (پروتئین زیر پوست) با استفاده از یک‌ منبع نور مادون قرمز (لیزر) گرم می شود سپس شروع به سفت شدن می کند. سفت کردن پوست صورت با لیزر بلافاصله بعد از درمان مشخص می شود و هیچ جای زخمی هم روی صورت نمی ماند برای همین است که این روش به بهترین روش از بین بردن افتادگی صورت تبدیل شده است و طرفداران زیادی دارد. طی چند ماه بعد پوست بیشتر سفت می شود، اما نتایج مطلوب و نهایی به شش دوره درمان نیاز دارد.

لیزر صورت برای درمان افتادگی پوست

درمان افتادگی پوست با تزریق ژل

درمان افتادگی پوست با تزریق ژل یکی از رایج ترین روش های رفع افتادگی پوست است که باعث سفت کردن پوست و درمان افتادگی آن می شود. ژل هایی که در این روش استفاده می شوند عبارتند از سلول های چربی، اسید هیالونوریک و کلاژن. بر اساس نوع ژلی که استفاده می شود زمان تزریق مجدد متفاوت می باشد.

تزریق ژل برای لیفت

لیفت با نخ

لیفت با نخ یک روش غیر جراحی است که در آن نخ های مخصوص را با استفاده از سوزن های بسیار باریک وارد پوست می کنند و عضلات پوست را به بالا می کشند. این کار همچنین با تحریک کلاژن سازی منجر به جوانسازی پوست می شود. اما این راه درمان افتادگی پوست صورت عوارضی از جمله عفونت و کبودی را هم به دنبال دارد که البته قابل درمان هستند و بیماری طی مدت کوتاهی به صورت کامل بهبود می یابد.

لیفت صورت با نخ

رادیو فرکانسی (RF)

رادیو فرکانسی یک روش درمان افتادگی پوست بدون زمان بهبود طولانی، درد و هزینه عمل جراحی زیبایی است. در این روش با استفاده از انرژی رادیو فرکانسی لایه های مختلف پوست را گرم می کنند و تولید کلاژن را تحریک می کنند که نتیجه این کار نرمی و کشیدگی پوست است.

لیزر FR برای درمان افتادگی پوست

جراحی لیفت صورت

یکی از روش های درمان افتادگی پوست صورت، عمل لیفتینگ است. در این روش چربی های اضافه و سلول های مرده پوست برداشته می شوند که نتیجه این امر کاهش چین و چروک و افتادگی پوست خواهد بود.

جراحی صورت برای افتادگی پوست

چند نکته طلایی برای جلوگیری از افتادگی پوست

رعایت نکات زیر به پیشگیری از شلی و افتادگی پوست کمک بسیار زیادی می کند. اگر شما هم می خواهید پوستی زیبا و سفت داشته باشید، این نکات را به دقت مطالعه کنید.

  • پوستتان را هفته ای یک بار پاکسازی یا لایه برداری کنید تا سلول های مرده از بین بروند.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • از کاهش سریع و غیر اصولی وزن بپرهیزید.
  • برای محافظت در برابر اشعه های مضر خورشید کرم ضد آفتاب با SPF15 یا SPF30 بزنید.
  • از قرارگیری در معرض نور خورشید برای مدت طولانی بپرهیزید.
  • سیگار کشیدن و مصرف الکل را ترک کنید.
  • از صابون های حاوی مواد شیمیایی سنگین استفاده نکنید.
  • از محصولات آرایشی باکیفیت و متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید.
  • شکر تصفیه شده و مواد غذایی که ناخواسته و به شدت پردازش شده اند را مصرف نکنید.
  • سبزیجات خام و میوه تازه را به مقدار زیاد بخورید.
  • در رژیم غذایی خود مقدار قابل توجهی مواد دارای پروتئین مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا و پنیر قرار دهید.
  • در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید.
  • برای داشتن پوستی سفت و زیبا به طور منظم ورزش کنید.

روش های خانگی معرفی شده در مقاله علاوه بر درمان افتادگی پوست صورت در جلوگیری از آن هم موثر هستند.


کیت تخصصی رویش مجدد موی سر

کیت تخصصی رویش مجدد موی سر

این محصول شامل 4 تونیک ضد ریزش، 1 شامپوی تخصصی، دفترچه راهنمای استفاده از کیت و کتاب آموزشی “مروری بر ریزش موی سر، مبانی و درمان آن” است.(کیت تخصصی رویش مجدد موی سر)

این کیت، مختص افرادی‌ست که بارها از محصولات ضد ریزش موجود در بازار استفاده کرده‌اند اما نتیجه دلخواه خود را کسب نکرده‌اند! پک رویش مجدد تراست با استفاده از ترکیبات طبیعی، برای تاثیر گذاری بیشتر طراحی شده است و در مدت زمان 6 ماه، اثرات چشمگیری بر رشد مو خواهد داشت.

محلول تخصصی رویش مجدد مو(کیت تخصصی رویش مجدد موی سر):

این محصول الزاما هر شب قبل از خواب بایستی استفاده شود، به گونه‌ای که تمام قسمت‌های دچار ریزش را پوشش دهد؛ سپس به آرامی توسط انگشتان ماساژ داده شود. در صورتی که قصد استحمام را داشته باشید، می‌بایست حداقل 8 ساعت از مصرف تونیک گذشته باشد. این پک برای استفاده در یک ماه (هر شیشه جهت استفاده در یک هفته) طراحی گردیده است و تاثیر آن پس از یک ماه مصرف کاملا مشهود است. ولیکن جهت نتیجه گیری مطلوب، بهتر است تا 6 ماه به صورت مداوم از این محصول استفاده نمود. در طول دوره مصرف، محلول را هر شب بدون وقفه تا پایان مصرف ادامه دهید.

شامپو تخصصی رویش مجدد مو(کیت تخصصی رویش مجدد موی سر):

 

کیت تخصصی رویش مجدد موی سر

اگه موهاتون داره میریزه و هیچ کاری به غیر غصه خوردن نکردید، وقتشه امروز با یه پک رویش مجدد آشناتون کنم. باید اینو بگم که این پک مخصوص افرادیه که از محصولات رویش مجدد توی بازار جواب نگرفتن؛ پس حواستون باشه که این محصول یک پیشنهاد استثناییه. پک رویش مجدد تراست، از ترکیبات گیاهی تشکیل شده و فاقد ماینوکسیدیل، سولفات، الکل، نمک، پارابن و سیلیکونه! درست شنیدی، هیچ ماینوکسیدیلی در کار نیست! لازم به ذکره، این پک تاییدیه Swiss Fine Cosmetics رو داره. این پکیج شامل 4 تا تونیک ضد ریزش و 1 شامپوی تخصصیه. بهتره تونیک‌ها رو قبل خواب استفاده کنید و وقتی بیدار شدید، با شامپوی تخصصی موهاتون رو بشورید. یه بار دیگه عملکرد پک رویش مجدد تراست رو براتون جمع بندی می‌کنم: قطع ریزش مو/ تقویت فولیکول موی سر/ رویش مجدد تار مو/ ضخیم کننده تار مو / فاقد ماینوکسیدیل، سولفات، سیلیکون، پارابن، الکل و نمک. ریسک نکن، همین حالا سفارش بده!
حجم 200+80 میل فرم محصول: کیت تخصصی جنسیت مصرف کننده: عمومی نوع مو:انواع مو
کاربرد:
قطع ریزش مو/ تقویت فولیکول موی سر/ رویش مجدد تار مو/ ضخیم کننده تار مو / فاقد ماینوکسیدیل، سولفات، سیلیکون، پارابن، الکل و نمک زمان مصرف:
هر شب قبل از خواب نوع عصاره گزنه، شبدر قرمز، ساوپالمیتو، جنکو، آلوئه‌ورا، بابونه، رزماری ویتامین
A, K, C, B5, E

روش‌هایی برای رویش مجدد مو(کیت تخصصی رویش مجدد موی سر) | شناسایی ریشه مشکلات

اولین کاری که باید بکنید این است که ببینید دلیل عدم پرپشت شدن موهایتان چیست. دلایل بسیاری برای عدم رشد مو در زنان وجود دارد. این موارد شامل آلوپسی آندروژنتیک (کم‌پشت شدن ژنتیکی)، آلوپسی کششی ناشی از تنگ بستن مو، آلوپسی التهابی (که از انواع اصلی آن لیکن پلانوپیلاریس است و آلوپسی فیبروزینگ فرونتال) و همچنین آلوپسی آرئاتا (نوعی از ریزش موی خود ایمنی که در آن فولیکول‌های مو به اشتباه توسط سلول‌های ایمنی بدن مورد حمله قرار می‌گیرند) می‌شود.

داشتن یک شرح حال و معاینه دقیق و همچنین مراجعه به متخصص پوست می‌تواند به شما برای تعیین علت ریزش موهایتان کمک کند.

صفات ارثی و تغییرات هورمون‌های هر دو به طور طبیعی می‌توانند باعث از بین رفتن مو شوند اما معمولاً توسط پزشک می‌توانید شرایط را تحت کنترل بگیرید. اگر متوجه شده‌اید که مادر یا دیگر بستگانتان موهای کم‌پشتی دارند یا سابقه ریزش مو در آن‌ها وجود دارد، حتماً متخصص پوستتان را در جریان بگذارید. رشد مجدد موهای ریخته شده ارثی، کار دشواری نیست و نیاز به زمان و حوصله شما دارد.

اگر اخیراً زایمان کرده‌اید، خبر خوب برای شما این است که قرار است به طور موقت درگیر ضعیف شدن تارهای مویتان باشید. معمولاً ۶ تا ۹ ماه بعد از زایمان، بیشتر زن ها موهایشان را از دست می‌دهند. اگرچه این موضوع کاملاً طبیعی است، اما به هیچ عنوان نمی‌گوییم سراغ درمان آن نروید. یکی از راه‌حل‌های موجود برای جلوگیری از ریزش مو یا کمک به رویش مجدد مو، این است که حتی بعد از زایمانتان هم، ویتامین‌هایی که مصرف می‌کردید را بخورید تا به قوی‌تر شدن و پرپشت شدن مو کمک کنید.(کیت تخصصی رویش مجدد موی سر)

روش‌هایی برای رویش مجدد مو (کیت تخصصی رویش مجدد موی سر)| حذف اکستنشن های نیمه دائمی مو

کشیدن یا سنگین کردن موهایتان می‌تواند یکی دیگر از دلایل کم‌پشت شدن یا ریزش موهایتان باشد. مواد افزودنی موجود در پروسه اکستنشن مو، می‌تواند برای مو ضرر داشته باشد و همچنین می‌تواند دلیل مهمی برای کم‌پشتی مو باشد. معمولاً پیشنهاد می‌کنیم که موهای جلوی سرتان را به هیچ وجه اکستنشن نکنید چرا که ناحیه بسیار ظریفی است و اگر به طور صحیح این کار انجام نشود می‌تواند منجر به ریزش دائمی موهایتان بشود.

بیشتر سعی کنید سراغ قسمت‌های عقبی سر بروید و جلوی سرتان را راحت بگذارید اما مطمئن شوید بین هر باری که این کار را انجام می‌دهید، مدت زمانی طولانی استراحت می‌گذارید که موهایتان امکانی برای استراحت و بهبود شرایط خود داشته باشند.

حذف اکستنشن برای کمک به رویش مجدد مو

روش‌هایی برای رویش مجدد مو | راحت گذاشتن مو

شاید شما جزو آن دسته از افرادی نباشید که موهایشان را اکستنشن می‌کنند اما ممکن است موهایتان به خاطر دم‌اسبی بستن، دچار شکستگی شود. شاید دم‌اسبی کردن مو آن هم محکم اگر محکم‌تر باشد، زیباتر به نظر برسد اما باعث شکستگی و همچنین آسیب‌دیدگی مو از ناحیه ریشه و پوست سر می‌شود. راه‌حل جلوگیری از ریزش مو بر اثر کشش عدم استفاده از مدل موهای دم‌اسبی مانند، است. سعی کنید اگر می‌خواهیددم‌اسبی ببندید، آن را کمی شل ببندید تا هیچ تنشی وجود نداشته باشد.

روش‌هایی برای رویش مجدد مو | ماساژ منظم پوست سر

درحالی که رفتن سراغ برخی گزینه‌هامی‌تواند گران باشد یا نیاز به کمک یک متخصص پوست داشته باشد، یک روش وجود دارد که می‌تواند باعث رویش مجدد مو و پرپشت شدن مو شود. در بیشتر موارد، بهترین دارو برای رویش مجدد موی سر، ماساژ پوست سر است چرا که می‌تواند این پروسه را تحریک کند. اگرچه موهایی که پشت سر رشد می‌کنند، خیلی پرپشت نمی‌شوند اما ماساژ پوست سر می‌تواند به شما کمک کند تا آن نواحی را هم پرپشت کنید. البته این را هم بگوییم که در آدم‌های مختلف، متفاوت جواب می‌دهد ولی ارزش امتحان کردن را دارد. ماساژ پوست سر باعث گردش خون شده و درنتیجه باعث رشد موهای جدید می‌شود.

حتماً به هنگام ماساژ پوست سرتان از قسمت پهن انگشتانتان استفاده کنید و با ناخنتان روی سطوح حساس پوستتان نکشید. انگشتانتان را به آرامی حرکت دهید و سعی کنید از الگویی دورانی پیروی کنید. روزانه چند دقیقه این کار را انجام دهید. به هیچ عنوان پوست سرتان را محکم فشار ندهید.

روش‌هایی برای پرپشت شدن مو | استفاده از روغن‌های مغذی

پیدا کردن بهترین روغن برای رویش مجدد مو کار سختی نیست. بسیار مهم است که در کنار ماساژ دادن پوست سر از محصولات سالمی که می‌توانند به پرپشت شدن موهایتان کمک کنند، استفاده کنید. فقط مطمئن شوید از هر محصولی که ممکن است شیمیایی باشد و آسیبی به پوست سرتان بزند، دوری کنید. بهترین روغن برای پرپشت شدن مو، روغن درخت جای است چرا که به از هم باز کردن فولیکول‌های مو و تغذیه ریشه‌ها کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم چند قطره روغن درخت چای را با هر روغن دیگری مثل نارگیل، جوجوبا یا بادام میکس کرده و استفاده کنید. بهتر است هنگام ماساژ از این روغن‌ها استفاده کنید و دست آخر آن را بشویید. این‌طوری علاوه بر تغذیه و رشد موهای جدید، شاهد نرم شدن موهایتان نیز خواهید بود.

استفاده از روغن‌های مغذی برای پرپشت شدن مو

روش‌هایی برای پرپشت شدن مو | استفاده از درمان‌هایPRP

PRPدرمان‌های غیرتهاجمی تزریقی است که از خون خود شخص استفاده می‌کند. نمونه خونی از شما گرفته می‌شود و سپس برای ۱۰ دقیقه در سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. درحالی که داخل سانتریفیوژ است، تیوب‌ها به سرعت می‌چرخند و پلاسما از گلبول‌های قرمز خون جدا می‌شوند. پلاسمای جدا شده حاوی پلاسمای غنی از پلاکت است که سپس به پوست سر تزریق می‌شود. این کار به تحریک رویش مجدد مو کمک می‌کند. درحالی که درمان گرانی هم هست اما ارزشش را دارد.

روش‌هایی برای پرپشت شدن مو | کاشت مو

تاکنون درباره کاشت مو شنیده‌اید، نه؟ خب، چنین چیزی واقعیت دارد. این را هم احتمالاً میدانید. از آنجایی که فولیکول‌های مو، ارگان‌هایی زنده به حساب می‌آیندمی‌شودآن‌ها را از بخش‌های دیگر بدن برداشت و به بخش‌های دیگر، پیوند زد. کاشت مو، تکنیکی است در جراحی که فولیکول‌های مو از بخشی از بدن فرد برداشته می‌شود که به آن بخش ناحیه اهدا گفته می‌شود و سپس به بخش بی‌مو که ناحیه دریافت‌کننده نامیده می‌شود، پیوند زده خواهد شد. این تکنیک در درجه اول برای درمان کچلی مردان استفاده می‌شد اما می‌تواند به افراد در پر کردن بافت های زخمی نیز کمک بکند.




کاشت مو همچنین می‌تواند به زن هایی که مشکل کم‌پشتی مو دارند هم کمک کند. این کار تفاوت چشمگیری می‌تواند ایجاد کند و تراکم مو را افزایش دهد و مزیت‌های آرایشی بسیار زیادی دارد. البته این را هم بگوییم که همه زن ها کاندیداهای مناسبی برای کاشت مو نیستند چرا که بسیاری از آن‌ها موی کافی برای اهدا ندارند. حتماً پیش از تصمیم‌گیری نهایی با پزشک متخصص مشورت کنید و سپس سراغ گزینه کاشت مو بروید.(پک رویش مجدد موی سر)

روش‌هایی برای پرپشت شدن مو |مصرف مکمل‌ها

شنیده‌اید که میگویند شما همان چیزی هستید که مصرف می‌کنید؟ تغییرات خارجی می‌توانند از رژیم غذایی و ویتامین‌هایی که مصرف می‌کنید بیایند و باعث تغییراتی داخلی شوند. با مصرف ۳ ماهه ویتامین‌هایی برای پرپشت شدن موهایتان می‌توانید شاهد تفاوتی چشمگیری در رویش مجدد مو باشید. اگر به دنبال تغییرات زیادی هستید، بهترین راه برای رسیدن به این تغییرات استفاده از داروهای مشخصی است که توسط پزشک برایتان نوشته می‌شوند. همچنین می‌توانید از ماسک مو برای پرپشت شدن مو نیز استفاده کنید.(پک رویش مجدد موی سر تراست)

آیا کاندوم باعث کاهش میل جنسی می شود ؟ + دلایل کاهش میل جنسی در زوجین

آیا کاندوم باعث کاهش میل جنسی می شود؟

روابط جنسی یکی از مهم ترین ارکان زندگی زناشویی است. در دنیای امروز یکی از شایع ترین اختلال های جنسی در مردان و زنان کاهش میل جنسی است، که حتی منجر به در هم شکستن روابط هم می شود. بی میلی جنسی چه در زنان و چه در مردان می تواند دلایل متعددی داشته باشد. بسیاری از افراد به ویژه آقایانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، علت کاهش میل‌جنسی خود را استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی می دانند. اما آیا واقعا استفاده از کاندوم می تواند، باعث کاهش میل جنسی در مردان و زنان شود؟


علت کاهش میل جنسی در زنان چیست؟

عوامل زیادی می توانند، باعث کاهش میل جنسی در زنان شوند که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهد شد.

علت کاهش میل جنسی در زنان

تغییرات هورمونی؛ مهمترین دلیل کاهش میل جنسی

یکی از مهم ترین دلایل کاهش میل جنسی در زنان تغییراتی است که در سطح هورمون ‌های آن ها رخ می دهد. این تغییر هورمون‌ ها معمولا در موقعیت‌ های مختلفی نظیر دوران یائسگی، دوران بارداری و دوران شیردهی رخ می‌ دهد و می تواند، تاثیر زیادی روی میل جنسی آن ها بگذارد. در تمام این دوران مقدار استروژنی که در بدن زن جریان دارد بسیار کمتر از سطح طبیعی آن است. همین مسئله باعث خشکی واژن و فروکش کردن میل جنسی در آنان می ‌شود.

کاهش میل جنسی در مردان نسبت به زنان کمتر شایع است و آن هم به علت تغییرات هورمونی زنان در دوران بارداری، یائسگی و… است.

مشکلات ذهنی، روانشناسی و اجتماعی

دیگر علت کم شدن میل جنسی زنان مشکلات ذهنی و روان‌ شناختی است. برخی از این مشکلات عبارتند از: افسردگی، اضطراب، استرس، نداشتن ظاهری جذاب، کمبود اعتماد به‌ نفس و داشتن تجربه ‌ی سوء استفاده فیزیکی و تجاوز جنسی.

میل جنسی زنان

به ارگاسم نرسیدن

آقایان نمی دانند که خود آن ها هم می توانند، به کم کردن میل جنسی همسرشان دامن بزنند. در برخی از موارد این آقایان هستند، که باعث کم شدن میل جنسی زنان می شوند. متاسفانه بسیاری از آقایان هنگام برقراری رابطه زناشویی، همسر خود را به اوج لذت جنسی نمی رسانند. همین مسئله باعث می شود تا زن ارگاسم را تجربه نکند و به دنبال آن دیگر میل و اشتیاقی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشد.

ابتلا به بیماری های مزمن

اگر خانمی به بیماری های مزمن مانند دیابت، استئوآرتریت، فشار خون بالا، سرطان، آپنه خواب انسدادی و… مبتلا باشد، بر عملکرد جنسی اش تاثیر گذاشته و باعث کم شدن میل جنسی او می شود.

مصرف دارو و تاثیر آن در کاهش میل جنسی

داروها می توانند یکی از علت های بی میلی زنان به رابطه جنسی باشند. مصرف داروهایی همچون داروهای ضد افسردگی، داروهای فشار خون، داروهای هورمونی ضد بارداری و… که در زنان بسیار رایج است، می تواند باعث کم شدن میل جنسی آن ها شود.

دلایل کاهش میل مردان به رابطه جنسی چیست؟

علل مختلفی در کاهش میل جنسی مردان دخیل هستند که در ادامه به شایع ترین آن ها پرداخته می شود.

کاهش میل مردان

سرد مزاجی زنان

یکی از شایع ترین دلایل کاهش میل جنسی مردان به عقیده خودشان این است که تمایلی از طرف همسرشان نسبت به رابطه زناشویی احساس نمی کنند. همین مسئله ساده می تواند، میل جنسی را در مردان سرکوب کند.

مصرف الکل و اعتیاد به مواد مخدر

مصرف الکل و هرگونه مواد مخدر می تواند روی میل جنسی مردان تاثیر بگذارد. مصرف بیش از حد الکل، کاهش تولید تستوسترون را به دنبال دارد. همچنین مصرف دخانیات، تنباکو، ماریجوانا و داروهای روانگردان نیز تولید تستوسترون را مختل می ‌کنند. همین تغییرات هورمونی باعث کاهش میل جنسی در مردان می شود.

انزال زودرس

یکی از دلایل کاهش میل جنسی مردان معضلی به نام زود انزالی است. هنگامی که مردی دچار زود انزالی باشد و متوجه شود که همسرش از این موضوع ناراحت است، اعتماد به نفس خود را از دست داده و ترس از برقراری رابطه پیدا کرده و به همین دلیل میل جنسی او کاهش پیدا می کند.

انزال زودرس

مشکلات خواب

مشکلات خواب دیگر عاملی است که می تواند بر کاهش میزان میل جنسی مردان تاثیر گذار باشد. در پی تحقیقات بسیار، محققان به این نتیجه رسیده اند که مشکلاتی همچون کمبود خواب، آپنه خواب و… باعث کاهش میزان تستوسترون در مردان می شود. چنین تغییرات هورمونی در نهایت کاهش میل‌جنسی را به دنبال دارد.

اختلال نعوظ

یکی دیگر از دلایل شایع کاهش میل جنسی مردان، اختلال نعوظ است. زمانی که یک مرد به این عارضه دچار است، قادر به نعوظ یا حفظ نعوظ نیست. همین مسئله باعث می شود تا هم خود و هم همسرش آن طور که باید از رابطه جنسیشان لذت نبرند. به دنبال آن هم اعتماد به نفس مرد به یک باره از بین رفته، میل جنسی او شدیدا افت می کند و دیگر اشتیاقی به برقرای رابطه جنسی ندارد.

تشویش ذهنی

آخرین علت افت میل جنسی در مردان که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، تشویش ذهنی است. مشکلات کاری یا مالی به خوبی می تواند، مردان را زیر فشار عصبی و استرس قرار دهد و باعث تشویش ذهنی آن ها شود. هر گونه درگیری ذهنی، بیماری روحی، استرس و اضطراب شدیدا میل جنسی مردان را کاهش می دهد.

تاثیر استرس بر مردان

مدت هاست که خیلی از اقایان به بهانه کم شدن میل جنسی در حین رابطه، استفاده از کاندوم را مناسب نمی دانند و خود را در معرض ابتلا به بیماری های مقاربتی قرار می دهند.

آیا کاندوم باعث کاهش میل جنسی در مردان و زنان می شود؟

باور اشتباهی که مدت هاست در میان مردم به ویژه آقایان جا افتاده، این است که اگر در طول رابطه جنسیشان از کاندوم استفاده کنند، نه تنها هیچ لذتی از رابطه نمی برند، بلکه میل جنسیشان هم کاهش می یابد. در میان تحقیقات فراوانی که روی مسئله کاندوم و کاهش میل جنسی انجام شده، هیچ کدام به این نتیجه نرسیده است که استفاده از کاندوم باعث کاهش میل‌جنسی در مردان و زنان می شود. از آن گذشته استفاده از کاندوم باعث می شود تا انزال به تاخیر افتاده، مدت زمان رابطه طولانی تر گردد و به دنبال آن رابطه جنسی لذت بخش تر شود. همه این دلایل باعث می شود تا اشتیاق و میل به برقراری رابطه در هر دو طرف افزایش یابد. پس به هیچ عنوان نمی توان گفت، استفاده از کاندوم جزو روش های کاهش میل‌جنسی در مردان و زنان است و این فقط یک باور غلط است که به اشتباه در میان عموم مردم جا افتاده است.