مگ نگار

مجله اینترنتی آموزش های لوازم آرایشی و بهداشتی

مگ نگار

مجله اینترنتی آموزش های لوازم آرایشی و بهداشتی

مایع دستشویی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

امروزه مزایای بهداشتی و حفظ سلامتی بدن با شستن دست‌ها با آب و مایع دستشویی به خوبی ثابت شده است. مخصوصا در دوران پاندمی جهانی ویروس کرونا، شستن دست‌ها با آب گرم و یک مایع دستشویی استاندارد گام مهمی در تضمین بهداشت و جلوگیری از گسترش این بیماری‌ واگیردار است.

عملکرد مایع دستشویی به گونه‌ای است که آلودگی‌ها و میکروب‌ها را از روی دستان شما با تولید کف و به کارگیری مواد موثر ضدعفونی‌کننده، پاک می‌کند.


فرمولاسیون مایع دستشویی

پاک کردن دست‌ها از کثیفی و آلودگی‌های روزانه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مایع دستشویی موثر و کارآمد است. 


در فرمولاسیون ویژهٔ این محصول با بهره‌گیری از یک مادهٔ شیمیایی به‌نام «سورفکتانت» که با دارا بودن دو سر قطبی و غیر قطبی کشش سطحی ایجاد می‌کند و خاصیت کف‌کنندگی و پاک‌کنندگی قدرتمندی را به مایع دستشویی نویتکس می‌بخشد. در واقع سورفکتانت به عنوان یک امولسیون عمل کرده و به راحتی چربی‌ها و میکروب‌ها را در خود حل و آبکشی دست را آسان‌تر می‌کند.

در بهترین مایع‌های دستشویی با استانداردهای جهانی از نرم‌کننده‌های طبیعی مانند گلیسیرین، انواع مرطوب‌کننده، عطر و اسانس‌های گوناگون، انواع رنگ‌ها، الکل، سولفات، روغن‌ها گیاهی و طبیعی نیز برای افزایش کیفیت محصول نهایی استفاده می‌شود.

ویژگی های مهم یک مایع دستشویی خوب

خواص مایع دستشویی خوب فقط به قدرت پاک‌کنندگی آن ختم نمی‌شود. اغلب شوینده‌های مایع استاندارد از مواد امولسیون‌کننده و تثبیت‌کننده در ترکیبات خود استفاده می‌کنند که به محصول قوام نرم و ابریشمی می‌دهد.

علاوه بر این، بسیاری از برندهای تولیدکنندگان مایع دستشویی، اثر بخشی محصول خود را با افزودن محلول‌های ضد باکتری، حلال‌های چربی‌زدا یا ساینده‌های ملایم افزایش می‌دهند.

در ادامهٔ مطلب ویژگی‌های مایع دستشویی خوب را به صورت جزئی بررسی می‌کنیم.

میزان قدرت پاک کنندگی

مایع دستشویی نویتکس و سایر شوینده‌های دست استاندارد به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از بین‌بردن چربی، باکتری و سایر آلودگی‌ها از روی پوست در ساده‌ترین شکل ممکن اتفاق بیفتد. آنزیم‌های فعال موجود در یک مایع دستشویی خوب به حل‌شدن و رقیق‌شدن کثیفی‌های سرسخت کمک می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا در هنگام شستشو با آب کاملا از پوست جدا شوند. مشخصات مایع دستشویی کرمی تراست

مناسب پوست دست

در یک مایع دستشویی خوب از موادی مانند مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌شود تا نتیجهٔ نهایی آن دستیابی به فرمولاسیونی مناسب و PH سازگار با پوست‌های خشک‌ و حساس باشد. استفاده از این ترکیبات در فرمولاسیون اختصاصی مایع دستشویی ، از پوست دستان شما در برابر خشکی، ترک‌خوردن، تحریک و واکنش‌های آلرژیک محافظت می‌کند.

رایحه و بو مطبوع

رایحه و بوی خوش یک دیگر از ویژگی‌های مایع دستشویی خوب است و معمولا باید مدت کوتاهی بعد از شستشو بر روی پوست دست شما باقی بماند. میزان رایحه و اسانس نباید به حدی باشد که بوی تند و ناخوشایندی به دست‌ها بدهد. 

بافت و ساختار مایع دستشویی

امروزه مایع‌های دستشویی علاوه بر تنوع در رنگ و رایحه‌های مهیج و خاص، بافت و ساختاری متنوع نیز پیدا کرده‌اند. ساختارهایی همچون فومی، کرمی و صدفی با تغییر جزئی در فرمولاسیون مایع ایجاد و تولید می‌شوند.

انواع مایع دستشویی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد