مگ نگار

مجله اینترنتی آموزش های لوازم آرایشی و بهداشتی

مگ نگار

مجله اینترنتی آموزش های لوازم آرایشی و بهداشتی

10 نکته مهم که در هنگام خرید ضد آفتاب باید به آن توجه کرد

10 نکته مهم که در هنگام خرید ضد آفتاب باید به آن توجه کرد

ضد آفتاب ها، از جمله محصولات آرایشی و مراقبتی مخصوص پوست هستند که همه ما باید برای جلوگیری از پیری زودرس پوست از آن استفاده کنیم. اگرچه ضد آفتاب ها را می توان در انواع کرمی، مایع، اسپری، استیکی، و … در بازار محصولات آرایشی دنیا پیدا کرد، اما کاری که این محصولات استفاده می کنند، یکسان است. همه ضد آفتاب ها، باید بتوانند اشعه ماوراء بنفش را جذب کرده و یا برگشت دهند. همچنین موارد بسیاری وجود دارد که در زمان خرید ضد آفتاب مناسب باید به آن توجه کنید.

 

10 نکته کاربردی برای خرید ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب، از جمله پر فروش ترین لوازم آرایشی در دنیا هستند که در رده های سنی مختلف استفاده می شود. یک ضد آفتاب خوب، ویژگی های مختلفی دارد که حتما باید در هنگام خرید به آن ها توجه کنیم. فراموش نکنید که هدف شما از استفاده ضد آفتاب ها، حفاظت پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب است که می توانند آثار جبران ناپذیری روی پوست بر جای بگذارند. بنابراین، قطعاً باید به نکات خرید ضد آفتاب ها دقت کنید. در ادامه، 10 مورد از این نکته ها را بررسی خواهیم کرد.

 

10 نکته کاربردی برای خرید ضد آفتاب

1 . انتخاب ساختار ضد آفتاب

ابتدایی ترین نکته ای که  در هنگام خرید ضد افتاب باید به آن توجه کنید، نوع ساختار و بافت ضد آفتاب است. همانطور که گفتیم این محصول در انواع شکل های مایع، استیکی، کرم، ژل، و … وجود دارد. شما بر حسب محل استفاده خود (پوست یا بدن)، میزان در معرض بودن و …، می توانید بافت ضد آفتاب مناسب سلیقه خود را خریداری کنید.

 

2 . انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست خود

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید ضد آفتاب حتماً باید به آن توجه کنید، نوع پوست شماست. اگر پوست شما چرب، خشک، مختلف و یا حساس است، به راحتی می توانید ضد آفتاب مناسب خود را پیدا کرده و بخرید. در نوشته های قبلی و به خصوص در مقاله “چگونه ضد آفتاب مناسب پوست خود را انتخاب کنیم که پشیمان نشویم؟” نکات خوبی را در خرید ضد آفتاب مناسب پوست بررسی کردیم.

 


3 . هنگام خرید ضد آفتاب تاریخ تولید و انقضای ضد آفتاب را بررسی کنید

همه محصولات آرایشی-بهداشتی، مانند محصولات خوراکی باید دارای برچسب تاریخ تولید و انقضا باشند. همانطور که نمی خواهید مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته را به بدن خود وارد کنید، پس بهتر است ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته را هم خریداری نکنید.

4 . ترکیبات ضد آفتاب را بررسی کنید

اگر به ماده شیمیایی خاصی حساسیت دارید، بهتر است حتماً قبل از خرید برچسب ها و بروشورهای محصول را بررسی کنید تا مطمئن شوید فاقد آن ماده است. معمولاً نوشته های روی محصولات بهداشتی قابل اعتماد هستند پس نگران در اطلاعات اشتباه نباشید.

 

ترکیبات ضد آفتاب را بررسی کنید

5 . در هنگام خرید ضد آفتاب به درجه SPF توجه کنید

کرم های ضد آفتاب با SPF 15، تا حدود 93 درصد می توانند از اشعه های ماوراء بنفش جلوگیری کرده و این محافظت در ضد آفتاب های با SPF 30، به 97 درصد می رسد. قطعاً این درصدهای محافظت در SPF های بالاتر، بیشتر هم می شود اما بهترین ضد آفتابی که می توانید با اطمینان از آن استفاده کنید، باید دارای SPF 30 باشند.

6 . خرید از برندهای معتبر

بهتر است تنها به حرف های فروشندگان بسنده نکنید و حتماً در مورد برندهایی که آن ها به شما معرفی می کنند، تحقیق کنید. اگرچه تنها قدیمی بودن یک برند نمی تواند ضمانت کیفیت محصولات آن باشد، اما بهتر است نظرات کسانی که از یک محصول استفاده کرده اند را بخوانید.

7 . ضد آفتاب های رنگی برای تمام بدن مناسب نیست

اگر باید از ضد آفتاب برای تمام بدن استفاده کنید، بهتر است انواع رنگی آن را انتخاب نکنید. ضد آفتاب های رنگی معمولاً برای پوست صورت بهتر هستند.

 

8 . برای کودکان ضد آفتاب های معمولی نخرید

ضد آفتاب را باید برای کودکان هم استفاده کنید و تنها بزرگسالان نیستند که به استفاده از ضد آفتاب نیاز دارند. اما به هیچ عنوان نباید از ضد آفتاب های بزرگسالان برای آن ها استفاده کنید چرا که می تواند اثرات جبران ناپذیری روی پوست بگذارد. انواع ضد آفتاب های مناسب کودکان را می توانید در بازار پیدا کنید.

 

برای کودکان ضد آفتاب های معمولی نخرید

9 . ضد آفتاب های ضد آب برای استفاده روزمره مناسب نیست

ضد آفتاب هایی که می توانند مقاومت بیشتری در برابر آب داشته باشند، برای زمان هایی که قصد دارید شنا کنید و یا برای زمان تمرین های سنگین و تعریق زیاد، مناسب هستند. این ضد آفتاب ها، می توانند تا مدت بیشتری نسبت به محصولات عادی پوست خیس شما در برابر ماوراء بنفش محافظت کنند.

10 . خرید ضد آفتاب گرانقیمت دلیل بر کیفیت آن نیست

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنند هر چیز گران قیمتی حتماً می تواند خوب باشد، اشتباه می کنید. هر چند که هیچ ارزانی هم بی حکمت نیست، اما شما در انتخاب هر محصول آرایشی بهداشتی، بهتر است سازگاری آن با پوست و بدن خود را در نظر بگیرید. خارجی بودن و یا قیمت بالای یک محصول، نمی تواند تضمین کند که انتخاب خوبی برای شماست.

شما می توانید با مطالعه این مقاله و نیز مقالات مرتبط قبلی در سایت، محصولات مناسب خود را به سادگی خریداری کنید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد