مگ نگار

مجله اینترنتی آموزش های لوازم آرایشی و بهداشتی

مگ نگار

مجله اینترنتی آموزش های لوازم آرایشی و بهداشتی

روتین مو چیست؟ محصولات روتین مو و ترتیب استفاده صحیح

روتین مو

موی سر مانند پوست، نیاز به داشتن یک روتین مناسب و صحیح دارد. داشتن روتین مو کمک می‌کند تا در عین داشتن موهایی تمیز و شاداب، با تغذیه و مراقبت صحیح از آن‌ها، نیازها و مشکلات موهایمان را برطرف کنیم. بدون شک داشتن موهای سالم و باطراوت به شما حس زیبایی و اعتماد بنفس فوق العاده‌ای خواهد داد و این امر فقط با رعایت ترتیب روتین مو به صورت صحیح و استفاده از محصولات خوب و استفاده صحیح از آن محقق می شود. روتین مناسب مو شامل چهار محصول (شامپو، نرم کننده، ماسک مو و سرم مو) است که از منوی محصولات مو می توانید به 4 دسته ذکر شده دسترسی داشته باشید.

 


انتخاب محصولات مخصوص روتین مو:

انتخاب محصولات روتین مو مناسب و نحوه مصرف صحیح آن ها بسیار تاثیر گذار است. برای انجام روتین مناسب باید مراحل ذیل را به ترتیب روتین مو و به درستی انجام دهید.

  • شامپو
  • نرم کننده
  • ماسک مو
  • سرم مو

 

جدول مراحل روتین مو
? مرحله اولشامپو
? مرحله دومنرم کننده
? مرحله سومماسک مو
? مرحله چهارمسرم مو

 

مراحل انجام روتین مو

 

ترتیب مراحل انجام روتین مناسب مو:

مرحله اول: استفاده از شامپو

استفاده از شامپوی مناسب اولین قدم در انجام روتین است. برخی از افراد فکر می کنند با خرید شامپو و استفاده از آن می توانند به آرزوی خود در داشتن موهای سالم برسند. دقت کنید که شامپو صرفا یک شوینده است و انتظار نتیجه گرفتن صرفا از شامپو یک انتظار اشتباهی است. و در نظر داشته باشید استفاده از شامپوی اصل نتیجه ای را که خواهید گرفت تضمین خواهد کرد.

 

مرحله دوم: استفاده از نرم کننده

نرم کننده مو محصولاتی هستند که شما برای باز کردن “فر” و یا “جعد” آن استفاده می کنید. یعنی باعث صاف نگه داشتن مو می شوند و این کار می تواند نتیجه بسیار چشم گیری در سلامت و عدم ریزش مو داشته باشد، چون موهای نازک بسیار به هم گره می خورند و ایجاد ریزش زیادی را می کنند. توجه داشته باشید نرم کننده های غیر اصل به علت سست کردن ریشه مو باعث ریزش بسیار شدید می شوند و با بد عادت کردن مو که در چند لحظه اول موی شما صاف و بعدا بسیار خشن و خشک خواهد شد بدترین آسیب را به مو می رساند.

 

مرحله سوم: استفاده از ماسک مو

ماسک مو را می توان یک کرم بسیار مغذی و آبرسان قوی برای مو حساب کرد. ماسک مو برای موهای شما مانند یک کرم مرطوب کننده و ابرسان برای پوست عمل می کند. پس چقدر مرطوب کننده برای پوست شما لازم است به همان اندازه برای موی شما ضروری است.

ماسک مو با نفوذ به اعماق کوتیکول مو و کشیدن یک غلاف آبرسان و مغذی از ریشه تا نوک مو باعث جلوگیری از وز مو، خشکی، کم آبی و موخوره می شود.

نکته مهم: به علت شباهت ماسک مو و نرم کننده، خیلی از مواقع افراد سودجو با برندهای غیر معتبر به جای ماسک مو به شما نرم کننده می فروشند و این باعث ریزش و صدمه به موهای شما می شود. اگر شما از ماسک مویی بسیار ناراضی بوده اید بدانید که یکی از دلایلیش این باشد.

 

مرحله چهارم: استفاده از سرم مو

چقدر پوست شما به سرم آبرسان نیاز دارد، موهای شما به همان اندازه به سرم مو نیاز دارند. خیلی از کسانی که ماسک مو یا شامپو می زنند احساس می کنند نباید سرم مو استفاده کنند. بعد از شستشو و خشک شدن آب مو، موهای شما خشک می شوند حتی اگر از ماسک مو و شامپوی مناسبی استفاده کرده باشید. پس بعد از حمام و خشک کردن مو استفاده از سرم مو 100 درصد نیاز می باشد. سرم مو باعث ابرسانی حداکثر مو، ترمیم موخوره، بازسازی مو و شادابی بسیار زیاد مو می شود.

نکته: سرم مو به هیچ وجه نباید روی موی خیس و نم دار استفاده شود. ولی متاسفانه بعضی از اشخاص با دادن اطلاعات نادرست در گذشته مردم را به استفاده از سرم مو روی موی ” نم دار” تشویق می کردند که اینکار کاملا رد شده است. پس موهای شما باید خشک شده باشند و سرم مو را به مقدار لازم به سه چهارم پایانی مو باید زد و زدن آن به پوست سر جلوگیری کنید.

 

 

نحوه انجام صحیح روتین مناسب مو (ترتیب استفاده روتین):

مراحل ذیل ترتیب دقیق استفاده از روتین مو است و حتما موارد ذیل را به صورت منظم و ترتیب انجام دهید تا نتیجه مطلوب بگیرید.

  • شستن سر و ماندن شامپو روی مو حداقل 40 ثانیه و حداکثر 4 دقیقه، بعد از ابکشی و گرفتن اب اضافی کامل مو طوری که در صورت فشار دادن مو آبی از آن نچکد.
  • در این مرحله که موی شما آبگیری شده ولی همچنان خیس است ماسک مو را به سه چهارم پایانی مو یا 70 درصد پایانی مو زده و می گذاریم 10 الی 15 دقیقه روی مو بماند، بعد از آن ماسک مو کاملا جذب مو شده و یک آبکشی ساده لازم است.
  • بعد از ابکشی و خشک کردن موها با حوله می توان از سرم مو استفاده کرد.

نکته 1: سرم مو و ماسک مو را بهتر است به کف سر نزنیم، چون ایجاد سنگینی روی کف سر می کند.

نکته 2: نحوه استفاده از ماسک مو و نرم کننده به یک شیوه است.

نکته 3: اگر شما چهار بار در هفته حمام کردید 3 بار آن را ماسک مو بزنید و یکبار آن را نرم کننده استفاده کنید.

 

نکات تکمیلی:

 نکات مهم قبل از استفاده روتین مو:

در انتخاب روتین مناسب باید موارد مهم ذیل مشخص شوند:

1- چه نوع مویی دارید؟

  • موهای خشک
  • موهای خشک و حساس
  • موهای معمولی
  • موهای چرب
  • رنگ شده یا کراتینه شده
  • موی بسیار آسیب دیده

 

2- پوست سر شما چه ویژگی های دارد؟

  • پوست سر چرب
  • پوست سر خشک
  • پوست سر معمولی
  • پوست سر حساس
  • پوست سر دارای اسکالپ (شوره خشک)
  • پوست سر شوره دار

 

3- جنس موی شما؟

  • موهای لخت
  • موهای مواج
  • موهای فر (درشت و طبیعی)
  • موهای فر ریز (آفریقایی و سیم تلفنی)

 

نوع موها برای روتین مو

 

هر یک از موارد ذکر شده بالا در تنظیم برنامه روتین مو اهمیت دارند.

برای مثال، موهای صاف و لخت معمولا سریعتر از موهای مجعد و فر “چرب” به نظر می‌رسند. نکته‌ی قابل توجه دیگر، بافت نازک، معمولی یا ضخیم موهاست که نشان می‌دهد به چه مراقبت‌هایی نیاز داریم. موهای سفید شده یا رنگ‌شده هم نیاز به توصیه‌های خاص خود، مانند دریافت مواد مغذی از طریق نرم کننده یا ماسک مو دارند.

مساله‌ی دیگری که در روتین موی سر باید در نظر بگیرید، این است که می‌خواهید موهای خود را به چه طریقی حالت دهید. آیا دوست دارید موهایتان را صاف کنید؟ یا فر؟ و یا اینکه به حالت طبیعی خود رها کنید؟

آیا نگرانی خاصی در رابطه با موهایتان دارید؟ برای مثال از وز شدن موها، پوسته پوسته شدن سر یا رشته‌های خشک و آسیب دیده مو خسته شده و بدنبال راهی برای برطرف کردن آن‌ها هستید؟


 

محصولات موی اوجی ایکس

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد